Zdravim panstvo,
obraciam sa na Vas, aj ked asi skor na pilotov z realu. Minule som tak rozmyslal nad jednou vecou. Ked lietam v FSke na nejakych ruskych masinach, tak tam sa po urcitom case musia rucne alignovat kompasy, ARK (proste GPM, GMK)(ludia ktory uz aspon raz skusili nejaku rusku masinu vedia o com hovorim - je to tusim pristroj USH-3). Alignuje sa to, resp. korekcia sa robi na zaklade zemepisnej dlzky. A ma napadlo, resp. rad by som vedel ze ci sa taketo nieco robi aj na sucastnych Boeingoch, Airbusoch a podobnych masinach zapadnej vyroby, ktore uz su vybavene GPS, ale predpokladam ze napriklad tocenie do ILS alebo pri lete na HDG lietaju tiez pomocou kompasov (resp. zdroj dat pre HDG musi byt tiez z nejakeho kompasu). Ako nenasiel som nikde na paneli bulika ze by sa alignovalo toto, alignuje sa iba GPS poloha, ale predpokladam ze by sa asi mala alignovat aj poloha radiokompasu. A preto sa pytam ze ako to je urobene v sucastnych masinach, ci tam vlastne nieco takehoto je ako alignacia kompasov, alebo to uz vsetko robi pocitac? (automaticky to alignuje pomocou polohy GPS)?
Bol by som rad ak by mi na toto odpovedal niekto fundovany, Phantom alebo A.J....
Diky moc pani.
Peto |
|