| | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 14:36 | |
| | 1.) Závisí na dopředné rychlosti letadla, která je ve větších výškách limitovaná Mmo a pak pod transition Vmo. Čím větší dopředná, tím rychlejší i klesání. Na druhou stranu, i když je v procedurách uvedeno, že "unless structural integrity is in doubt, increase speed to Mmo/Vmo", tak se ponechává nějaká rozumná aktuální (která se ručně plynule zvyšuje tak jak na ASI utíká barbers pole) a vysunou se speedbraky. Protože jak to tak bývá, speciálně u explozivní dekomprese si člověk ničím ohledně draku moc jistý být nemůže...Obecně je pak rychlost klesání nějakých 4000-5000fps, takže ve FL100 je letadlo za nějakých cca 5 minut (ne za půl minuty jako ve filmech a to plně dostačuje - kyslíku mají cestující na min. 12 minut. Z hlediska změny tlaku - přežití má holt větší prioritu než bubínky. Ale zas takový problém to není...
2.) Asi jsi špatně pochopil co jsem psal - prostě speedbraky ti zvýší klesání o průměrně 25% když je použiješ a tak se používají pro emergency descent standardně, nebo někdy i pro normální přiblížení, když je potřeba honit profil sestupu...Po sestoupání do FL100 už je nepotřebuješ, pokud ti vychází přiblížení... |
| |
|