FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VR a přerušení Take Off - B767 Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 15:58AJS
Teda hoši soráč, ale trochu guláš v tom máte všichni. Nezlobte se na mě, ale nikdo jste tady nenapsal téměř nic správně.

V1 je rychlost, do které když se nezahájí přerušení vzletu, se MUSÍ pokračovat. A žádné "kapitán rozhodne". Žádná pádovka, žádná minimální rychlost. Třeba včera jsme na jedné kontaminované dráze měli s naloženou čtyřstovkou V1=113kts, VR=140, V2=150. Ohledně názoru, že V1 by byla 10kts- otázka nezní jenom jak éro ubrzdit před V1, ale i jak pokračovat, dojde-li k průseru těsně po ní. Protože letadlo pak akceleruje vstříc VR bez jednoho motoru, což u 737 znamená o padesát procent míň tahu Proto nelze V1 snižovat donekonečna

VR je rychlost nadzvihnutí příďáku. Její hodnota se odvozuje od násobku pádovky v daný konfiguraci, přesnou hodnotu nevim. Znamená to tedy, že na oba motory by při této rychlosti letadlo mohlo letět. Pro informaci - na pětky klapky je u 737 opravdovská pádovka (tedy nikoliv min. manévrovací rychlost) podle váhy třeba 120, 130 nebo tak nějak. V1 NIKDY NEMUŽE a NESMÍ být větší jak VR, maximálně si mohou být rovny. Proč? Jakmile dojde k nadzvihování příďáku, výrazně se prodlužuje brzdná dráha, protože je pak dlouhá prodleva do doby, než letadlo začne opravdu efektivně brzdit.

V2 je bezpečná rychlost stoupání a letadlo se MUSÍ odlepit až po ní, a nikoliv že při ní bude stoupat. Stoupe se na rychlosti o 15 až 20kts vyšší. Protože je ale V2 blízko za VR, tak než dojde k odlepení (podotýkám že při VR se ZAHAJUJE rotace, a jelikož se má tahat tak tři stupně za vteřinu a odlepuje se to kolem devíti stupňů, trvá to od rotace po odlepení asi tři vteřiny) tak a za tu dobu těch 7-10kts éro v pohodě zrychlí.

Dále je důležitý, hlavně na kontaminovanejch drahách, kontrolovat, aby snížená V1 nebyla nižší než VMCG, tj. minimání rychlost pro řiditelnost na zemi s ohledem na vysazení krit.pohonné jednotky), a V2 zase musí být větší než VMCA, což je ekvivalent VMCG za letu.

Napsal jsem to dost zjednodušeně, celý to je věda, jenom dodám, že na suchý a dlouhý dráze je opravdu i po přerušení těsně před V1 velká rezerva. Ale přesto to, co provedla ona posádka 767, je špaténka.
 
VR a přerušení Take Off - B767 - PitBull Zobrazit celý strom09. 02. 04 v 21:30
VR a přerušení Take Off - B767 - Karel Zobrazit celý strom10. 02. 04 v 14:34
VR a přerušení Take Off - B767 - PitBull Zobrazit celý strom10. 02. 04 v 14:50
VR a přerušení Take Off - B767 - Aleš Jungmann Zobrazit celý strom10. 02. 04 v 22:49
VR a přerušení Take Off - B767 - milan Zobrazit celý strom10. 02. 04 v 23:20
VR a přerušení Take Off - B767 - PitBull Zobrazit celý strom10. 02. 04 v 23:39
VR a přerušení Take Off - B767 - milan Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 00:00
VR a přerušení Take Off - B767 - Tomas_SK Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 01:05
VR a přerušení Take Off - B767 - milan Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 04:16
VR a přerušení Take Off - B767 - Zdeněk N. Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 08:14
VR a přerušení Take Off - B767 - milan Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 08:26
VR a přerušení Take Off - B767 - PitBull Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 08:26
VR a přerušení Take Off - B767 - milan Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 08:35
VR a přerušení Take Off - B767 - PitBull Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 09:30
VR a přerušení Take Off - B767 - mimaz Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 15:26
VR a přerušení Take Off - B767 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 09:41
VR a přerušení Take Off - B767 - Aleš Jungmann Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 14:36
VR a přerušení Take Off - B767 - mimaz Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 15:22
VR a přerušení Take Off - B767 - Latom Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 15:39
VR a přerušení Take Off - B767 - AJS Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 15:58
VR a přerušení Take Off - B767 - Latom Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 16:03
VR a přerušení Take Off - B767 - PitBull Zobrazit celý strom12. 02. 04 v 08:46
VR a přerušení Take Off - B767 - Latom Zobrazit celý strom12. 02. 04 v 09:08
VR a přerušení Take Off - B767 - M.I.K.E Zobrazit celý strom12. 02. 04 v 17:03
VR a přerušení Take Off - B767 - AJS Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 16:06
VR a přerušení Take Off - B767 - Goose Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 20:46
VR a přerušení Take Off - B767 - mimaz Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 20:59
VR a přerušení Take Off - B767 - Pavel2 Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 23:02
VR a přerušení Take Off - B767 - Luděk Ch. Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 23:31
VR a přerušení Take Off - B767 - oprava - A.J.Scandall Zobrazit celý strom12. 12. 04 v 18:39
VR a přerušení Take Off - B767 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 16:01
VR a přerušení Take Off - B767 - AJS Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 16:10
VR a přerušení Take Off - B767 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 16:14
VR a přerušení Take Off - B767 - AJS Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 16:22
VR a přerušení Take Off - B767 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 16:30
VR a přerušení Take Off - B767 - AJS Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 16:34
VR a přerušení Take Off - B767 - ARNOLD Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 20:58
VR a přerušení Take Off - B767 - Rejdar kontakt Zobrazit celý strom12. 02. 04 v 00:34
VR a přerušení Take Off - B767 - AJS Zobrazit celý strom12. 02. 04 v 15:45
VR a přerušení Take Off - B767 - mimaz Zobrazit celý strom11. 02. 04 v 19:52
VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ