No, řekl bych, že Latom, PiErcE a jim podobní se nám teď musí smát až se za břicha popadají. Ale budu v naší diskuzi pokračovat.
Letadlo letí při překročení pádové rychlosti (V2) se může odlepit od země a začít stoupat.
Jak bys potom definoval tu nejvyšší rychlost, kdy je možné přerušit TO? Ta přece s pádovou rychlostí nemá nic společného. Podle mě je to právě V1.
Ale je docela možné, že pádová rychlost bude přeci jen o něco nižší než V2, protože pro odlepení se od země je asi potřeba přeci jen větší vztlak než pro udržení letadla ve vzduchu - ale podle mě ten rozdíl bude minimální - pokud bude.
Našel jsem na netu:
VMCG Minimum control speed on the ground
VEF Engine fail speed
V1 Decision speed
VMCA Minimum control speed in the air
VMU Minimum unstick speed
VR Rotation speed
VMBE Maximum brake energy speed
VLOF Lift-off speed
V2 Take-off safety speed
VEF >=VMCG
V1 >= VMCG
== V1
>= 1,05 VMCA
Bohužel žádné podrobnější srování v pádovou rychlostí jsem nenašel.
V1 is the take off decision speed whereby if the take off is continued
after an engine failure, it will be possible to continue the take off safely.
It is also the speed whereby, if the Captain abandoned the take off, it will be possible to bring the aircraft to a safe stop within the remaining Runway.
VR is the rotation speed where the Captain begins to rotate the aircraft to lift off attitude and climb away safely.
V2 is the Take Off Safety and Initial Climb Speed to achieve a certain height at a certain distance. |
|