idem od ritnej diery
ad hlasenie rychlosti> odkail myslis, ze to ten pilot cita? vidi to pred sebou ako mu pekne ciselka padaju dole a niekde zhora displaya sa vynori ryska - V1 tesne za nou Vr - to vypocital pocitac.. samozrejme, ze v1 a vr ti v blaniku, alebo v Z-43 nepocita pocitac, ale tam to mas proste cele uz ako sa hovori "v riti" citis, kedy chce letiet a citis kedy je spravny cas to dotiahnut, aby vzlietol..
cos a tyka toho, ze vr moze byt menej ako v1 - velmi zalezi od uhla pohladu, ktorym sa na tieto dve hodnoty divas.
pokial beries ze vr je zavisla od dlzky drahy, tak ano ale v extreme je to to, co som pisal v predchadzajucom prispevku, ze ked startuje 767 z medzinarodneho letiska, v polovici runwaye bude mat vr 150KIAS s tym, ze by to este bezpecne dobrzdili
ale ako som napisal v extreme ked by startoval z praskarskeho letiska, mal by v polke drahy 10KIAS co je vlastne vr aby to dobrzdil ku koncu drahy, skutocna v1 je vsak uz spominanych okolo 150KIAS.
avsak si myslim, ze to co som pisal, je ten nespravny pohlad na vec.
v1 je brana ako padova rychlost - cize dostatocne ofukovanie uz funguje a ero by uz letelo, ale este to neni "bezpecne" vr - je potom rychlost, pri kotrej to "bezpecne" je.
a taktiez s dlzkou drahy sa pocita pri naklaani - jasne, ze neposlu z karlovych varov startovat 767 plne nalozenu z tej drahy, co je proti kopcu - myslim,ze to je 29, ale nie som si isty... cize dlzka drahy ovplyvnuje v1 a vr v tom, ze lietadlo musi byt lahsie - znizia sa teda rychlosti... |
|