No ja si myslim ze pre vzlet je podstatne vediet hlavne dve veci. A to kedy najneskor si mozem dovolit prerusit vzlet aby som ho bezpecne ukoncil a neprebehol prah drahy a aka je minimalna rychlost lietadla kedy je uz lietadlo schopne letiet. To prve je podla mna V1 a to druhe VR. Samozrejme kedze sa startuje na dopredu znamy vykon motorov, je znama teplota a pod, dlzka runway-e, hmotnost ... tak sa to da vypocitat. Ono je to urcite uz dopredu spracovane v nejakej tabulkovej forme. To si piloti dopredu na predletovej priprave vyrataju. Takze pri dost dlhej drahe sa priklanam k nazoru ze sa V1 moze dostat nad VR, lenze to by musela byt dlha draha... Zjednodusene povedane zahajis start, dosiahnes V1 a uz vies ze by si mal vzlietnut pretoze keby si zacal brzdit uz to bezpecne neubrzdis, ides dalej po drahe az sa blizi koniec drahy mas konecne VR a mozes sa odlepit. Ono ked sa ti nieco stane za rychlostou V1 mas na vyber, bud vzlietnes ( ak to nie je az tak vazne), alebo ti vypadnu napr. vsetky motory a uz ti je jedno ze to bezpecne neubrzdis, proste vies ze s takou poruchou nevzlietnes, alebo pravdepodobne by si spadol 1 km za prahom drahy, tak zacnes brzdit, robit hocico, len aby si to prezil .
Mimochodom rozdielne rychlosti V1 a Vr su pravdepodobne dovodom preco ti to hovori druhy pilot, a nie pocitac lebo su vzdy "viacmenej" ine.
Tot moj nazor. |
|