bullshit!
to mi chces povedat, ze ked startuje 767 povedzme z prahy, tak V1 ma tych 140KIAS ( to ze zbrucha) a keby ta ista 767 s tou istou hmotnostou, za tej istej teploty a tlaku vzduchu startovala z praskarskeho letiska, tak V1 by bola 10KIAS????? akoze bud som to ten tvoj prispevok zle porozumel ja, alebo sa uvedom )))
dalsi bullshit je to, ze V1 je rychlost, po ktorej sa musi lietadlo zdvihnut, v podstate je to pravda - po tej rychlosti sa musi zdvihnut, ale spravidla sa tato rychlost nazyva VR(otate) V1 je padovka (ak sa nemylim - ero by uz chcelo letiet, ale este to neni vsetko na kridlach tak ako ma byt ) zjednodusene povedane)
vascinou je rozdiel medzi tymito rychlostami velmi maly (max. +-10KIAS)
neviem, ako 767, ale 737 je prerusenie vzletu do rychlosti myslim 0-80KIAS v pripade hocakeho dovodu, ktory by akokolvek znizil bezpecnost letu....
medzi 80 a V1,a lebo VR (presne neviem ktorou) s aprerusuje vzlet len v pripade nahleho vyosenia lietadla - co je samozrejme znak vysadenia motora.
ale toto su len doporucene postupy. piloti pri rieseni takychto situacii vychadzaju s danej situacie... a ked si predstavis plne nalozenu 767 ktorej pri vzlete vysadi motor a po starte ma preskakovat najake kopce, alebo nieco podobne, radsej to pani piloti polozia este skor nez sa to odlepi ako by s tym mali robit okruh... - moj nazor.
osobne som uz videl prerusenie vzletu po VR - bolo to ATR72 American Airlines ale to bolo kvoli nahlemu poryvu bocneho vetra.. chlapci mali tiez tazke casy... |
|