Přesně tak. Já jsem si sice levou i pravou zatím zkusil jen na simu, ale osobně mi připadá, že autoland je snad možná ještě náročnější záležitost než normální přistání. Věcí, které je potřeba sledovat, které se můžou změnit nebo pokazit a okamžitě na ně reagovat je tolik, že nebýt předtím vyspanej, tak nevím. Jednou jsem mačkal TOGA v okamžiku, kdy už dosedl hlavní podvozek - ve stejném okamžiku vypadl autopilot. Asi to byl spíš reflex než nějaké kvalifikované rozhodnutí (i když bylo podle SOP) a bylo trochu štěstí, že už jsem nesahal po reverzech, ale bylo to hodně nepříjemné.
U 757 lítáme až do CATIIIb (no DH, 75m RVR) a sledovat až do doby než to drncne všechny ty údaje, je fakt vyčerpávající. Pokud teda člověk není sebevrah a jen na to kouká a čeká až to sedne, protože "doteď to bylo vždycky v pohodě". Snad takové lidi do kokpitu nepustí. Ono se řekne...75m, to je kus, pohoda. Jenže, když si člověk vezme, že se do té vzdálenosti vleze tak akorát jedno letadlo, že dráha je široká 45m a že při takové dohlednosti je vidět jen 5 světel (a to ještě až když sedne příďák) a sotva tak followmák...
Ono občas stačí zkusit si představit jet v takové mlze autem 250km/h 
Jinak jo, u 757 máme rollout a autopilot má možnost řídit příďák i směrovku, takže řeší i všechny věci jako vylučování větru (do 25kt cross) při přiblížení i srovnání do osy při flare a řízení na centerline po dosednutí. |
|