FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 25. 12. 2024, Boží hod vánoční Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hlášení ve fs "with juliet" co to je? Jeden příspěvek | Celý strom
Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 09:23
MzM   
Někdy hlásí taky with lima a podobně. Co to je?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 09:30
A.J.Scandall   
To je to samý jako Whiskey on board - takové trošku slangové vyjádření fráze "ATIS information Whiskey received". A místo Vizoura,Limy a Jůlie se tam dosadí příslušné jméno hláskovací abecedy podle aktuálního ATISu. V některých zemích, konkrétně mě teď napadá jenom ČR, se k tomu ještě musí dodat aktuální QNH. Takže něco na způsob "with Juliet, 1014"

Jenom pro zajímavost, několik odletů z Mnichova vede přes bod GIVMI. Je krásně slyšet ATC povolení "departure GIVMI 3W"
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 10:19
MzM   
Hm, tak těm, kdo tomu trochu rozumí jsi to vysvětlil a teď pro blbce jako jsem já, prosím.
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 10:38
A.J.Scandall   
Aha, v tom případě musím zjistit, kde začít. Co je to ATIS víš?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 10:45
FSPilot   
Jednoduše, offline máš určitou frekvenci, kde každou (tuším minutu) běží zpráva ATIS. Tam jsou popsány důležité věci o letišti, např. dráha v užívání, můžou být i uzavřené pojezdovky, některé nefunkční navigační prostředky (ILS, apod.)a kodová zpráva METAR namluvená a na začátku a konci každé této zprávy se uvádí "You have recived ATIS information (písmeno, např. NOVEMBER). No a tohle písmenko se vždy změní, když se změní ATIS, tzn. nový METAR, nebo jakékoliv jiné informace. A ty když dáváš, že máš Juliet (třeba), tak řídící ví, že jsi přijal informace z ATISu, který měl písmeno Juliet a pokud je nové, tak tě upozorní, že ten, ATIS, co jsi slyšel už není aktuální

Takže jednoduše a zkráceně, když dáváš Informaci Juliet, přijal jsi nějaký ATIS s tímto písmenem a když je to poslední vydaný ATIS, tak ti to řídící potvrdí. Když ne, tak si to musíš poslechnout znova, aby jsi věděl, co se změnilo (zpravida to bývá jen vydáním nového METARu, a to je co 15 min tuším)
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 13:37
MzM   
Dík, zase jsem malinko míň blbý...
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 13:49
Lukas.wz   
Pěkně vysvětleno.. Díky Ivo..
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 13:49
Marky Parky   
30
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 19:15
FSPilot   
Nojo To jsem si nebyl jistý A zbytek mi schválíš? )
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 10:46
Blackrat
http://ivaocz.virtualskies.net/Trenink/Treninkovy_balicek/Pro_kazdeho/L1_ATIS.html

A jinak doporucuju si projit help FSky.
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 10:46
Toomitsch
neco s rumem nemas?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 10:59
A.J.Scandall   
Komu smrdí rum, tomu smrdí práce, a abych nemusel pracovat, tak jsem se radši stal pilotem. Řídící jsou na tom stejně, a tak pijou wisky. A ty nezbedové bavorský si o to rovnou řeknou, a jak jsem pohledem do Jeppesena zjistil, tak přitvrdili, a už chtěj rovnou pět whisky (GIVMI 5W)
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:01
FSPilot   
Nojo, celní a pasová kontrola toho spotřebuje nejvíc
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:01
Toomitsch
Co vezes?
Lih
Dej flasku. Bum razitko a vezes hrasek
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:02
Toomitsch
Z tve odpovedi tedy plyne, ze rum nepijes
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:08
A.J.Scandall   
Od tý doby, co mě na vojně zapíjeli, nepiju ani rum, ani zelenou, vyvolává to ve mě mdlo. Otázkou je, zda jsi nemyslel, či nepiju rom. Ne, ten taky nepiju a na slunce moc nechodim
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:09
Toomitsch
Rum je sice hnedy (tedy ten nas) ale ze by mel neco spolecneho s romem?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:10
A.J.Scandall   
Aha, dobrý, tak v tom žádnej jinotaj nebyl
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:28
Hermann   
mam .. two rums to room two two two ..
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:32
Teflon_490   
... tramtadada, ty debile
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:10
Teflon_490   
Znamena to tedy, ze spravne (rozumej pro nas virtualy ARAIG) je mimo CR hlasit jen INFO bez QNH? Vsiml sem si, ze QNH mi vetsinou davaji i pri pojizdeni, je to tedy proto, ze jinde nemusim QNH rikat pri initial contactu?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:13
A.J.Scandall   
QNH k ATIS se vyžaduje co vím tak v ČR, a občas, ale ne moc, se s tím lze setkat na určitých letištích i ve světě, bývá to v textových poznámkách v Jeppesenu, či v AIPu. Zpravidla se český pilot ve světě pozná nejen podle akcentu, ale i podle toho, že vytrvale ATC s potvrzením ATISu dává QNH. Stejně jako se Angličan pozná podle toho, že po vzletu při prvním kontaktu s ATC dává jméno odletové tratě, na které je, a na příletu všude vnucuje typ, se kterým letí
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:21
Mike2811
Jaká specifika mají ostatní národy, mohl by z toho být docela pěkný soupis místních zvyků...
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:34
Teflon_490   
Tak tak, mohlo by to byt zajimave. Ja teda taky vetsinou odletovku na odletu davam, znamena to, ze su anglican?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:40
Mike2811
He, he... Nice to meet you, Mike...
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:43
A.J.Scandall   
V evropě se podle mě nejvíc odlišujou angláni, to by asi mohl líp specifikovat Phantom/MD, Vyžadujou při prvním kontaktu s ATC prolétávanou výšku (to platí všude), a pak buď jméno odletové tratě, nebo kurs v případě radarového odletu. Mluví-li se o kursech, vyžadují říkat DEGREE, příklad "Turn left heading 320 degrees", i když to už v poslední době taky tolik neříkají, místo hectopascal říkají milibar, při prvním kontaktu s APP chtějí slyšet typ letadla, a málokdy z nich člověk vytluče frázi "clear for ILS approach", většinou říkají "intercept localizer" a pak "follow the glidepath". Věřím tomu, (a teď budu za špatnýho, já vím), že místní pérácký předpisožrouti by jim vysvětlili, že to dělají špatně, ale má to svoje opodstatnění. Je-li člověk povolen do ILS přiblížení, a usazen v LOC, může klesat na výšku středního přiblížení i tehdy, když poslední, ATC přidělená výška, byla vyšší. Jenže třeba na takovém Heathrow vedou pod osou přiblížení VFR tratě, zpravidla pro helikopotvory, a kdyby letec klesal až na výšku středního přiblížení (laicky výšku FAFu) , tak se můžou snížit rozestupy. Proto vlastně touhle frází-nefrází donutí letce nalétnout sestupovou rovinu poněkud výše.

Místních odlišností ve světě je hafo, piloti zmlsaní létáním po Evropě si musí uvědomit, že po jejím opuštění východním směrem budou operovat v metrických jednotkách na QFE, jižním směrem zase budou mimo radarové pokrytí, řízeni probíhá procedurálně, někdy pro jistotu vůbec,že budou vysílat naslepo polohy, komunikovat na HFku, nebo někdy vůbec (Mogadišu Mogadišu, jste tam někdo?),že bude s ATC řešit přeletová povolení... Obecně platí, že pokud si někdo není jistý, je nejlepší vytáhnout kuchařku s nápisem Jeppesen, všeobecnou část. Tam je to stylem Magdaleny Dobromily Rettigové (vraž tam tři vejce) popsané tak, aby to pochopil i AJS, tudíž pak při alespoň trošku otevřené hlavě se lze vyrovnat i s místními specifiky.
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 11:53
Engin
Nojo, ale dyž oni mazlíci ještě navíc většinou vektorují tak, že GP už dávno padá a LOC se ještě ani nehl!
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:12
A.J.Scandall   
Zdatného letce ani tento častý přešlap řídících nesmí vyvést z míry Hlavně neklesat po G/P dřív než dojde k usazení na LOC, za to bych některý letce věšel za pytlíka do průvanu
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:19
Marky Parky   
Pokud se oni dřív sami nepověsí za křídlo na okolní skály
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:23
Mike2811
To naštěstí v našem FIRu nehrozí ne ?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:29
A.J.Scandall   
Takhle se na to nedívej
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:38
Mike2811
Tuhle hlášku jsem napsal spíš jako virtuální řídící, než jako virtuální pilot. Jasně, že riskovat, jestli tam ta skála je nebo není, se nemusí vyplatit, protože skála vždycky zvítězí...
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:47
A.J.Scandall   
Ono jde spíš o princip. Nejsem předpisožrout, nejsem automatizátor a pušbatonista (=pilot typu PUSH BUTTON) tím se netajím, ale na základní pilíře bezpečnosti jsem docela pes. A jak jednou něco začneš dělat stylem, že to ochcajdáš, protože to tady znáš,(je to přeci "home base") tak si začneš dávat míň a míň pozor, začneš sjíždět po skluzavce ostražitosti dolů, a pak to najednou udělá bác. Takže ani uprostřed Polska či Maďarska si člověk nesmí dovolit ustoupit ze základních principů... toť tak. Jako řídící, mající přehled o situaci, můžeš takovou situaci vyřešit (a dělá se to tak), že letadlu povolíš klesat třeba o 500ft níž, to většinou stačí. Třeba v Praze jsi vektorovanej na 24ku, moc to nevychází, ATC se tě zeptá, zda akceptuješ přiblížení ze 3500ft, a když jo, povolí ti klesat. Ty pak klidně až do těch 3500ft můžeš jít po G/P ač neusazen v LOC. Ale nesmíš to udělat svévolně
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 13:34
Mike2811
Svatá pravda, já jsem jen asi poslední dobou trochu zvlčel, protože FSX neakceptuje data o dohlednosti, a já tak mám prakticky za každé situace VMC. To řešení s povoleným klesáním pod FAF ještě před G/P mi příjde jako nejrozumnější řešení, Díky..
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 13:49
Marky Parky   
Nicméně tohle povolení nehrozí, pokud mluvíme o tom Londýnském případu, kdy té držej vejš, protože je pod tebou helikopotvora a jsi ve třídě C a vejš.
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 14:02
Mike2811
Jako pilot si na to dobudoucna budu dávat pozor a snažit se raději letět pomaleji a přelítávat G/P, než lovit Heli nebo dokonce skály...
Jako řídícímu mi asi nehrozí, že bych se v dohledné době podíval z FIRu a u nás to lze použít s klidem, ne ?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:22
Mike2811
Au wajs... Ono když si vezmu na jedné straně tento "drobný" prohřešek a nebo missed approach, který znamená ve frontě letět kamsi do háje a zařadit se na nový pokus, když nebude nával, tak je to na dalších pět deset minut, pokud je zácpa tak klidně přes půl hodiny... :-/ No nevím, ve virtuálu bych šel určitě dolů, na živo bych si to asi nedovolil, leda přejít na visual...
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:29
A.J.Scandall   
No ne, můžeš zabrzdit, vyházet mechanizaci (klapky, kola), počkat na usazení v LOC i když je G/P pod tebou, a pak strměji klesat tak, aby si se stabilizoval nejpozději v 1000ft AGL. Stabilizovat znamená v přistávací konfiguraci, na správné rychlosti, na G/P, a motory roztočený z volnoběhu. A když ani tohle nepomůže, tak z toho vzpříměně odejít jako chlap go-aroundem. O nějakém návalu v takovém případě nepřemýšlej, je to lepší, jak nával příbuznách 180ti lidí v krematoriu. A když už máš míň paliva, pořád existují čestné a legální způsoby, jak z toho ven, třeba vyhlásíš minimum fuel status, a každej řídící urychlí tvoje pořadí. Mluvím samosebou o IMC. Z VMC bych si to lajznul, klidně veřejně vyžádáním vizuálního přiblížení (řídící se občas na to nenápadně zeptají, když se to takhle vyvrbí)
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:43
Mike2811
Ačkoliv jsem reál neletěl, mám zafixováno, že ze zhora do G/P nikdy, abych nechytil ten druhý bloudivý paprsek, který se s oblibou vyskytuje na 6 stupňovém úhlu klesání. Asi bych ho poznal podle přístrojů, ale stejně...
Nebo už se to nevyskytuje ?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:58
A.J.Scandall   
Upřímně řečeno, naletět falešný šestistupňový G/P a nepoznat to, je na okamžité ukončení letecké kariéry. Nepřijde-li totiž letci divný, že se pevně usazen na G/P, řítí k zemi místo obvyklých 1000fpm třeba 2000fpm a nemůže to ubrzdit, nemá v letadle co dělat. Absolvoval jsem výcvik na strmá přiblížení (steep approach), navštívil London City (EGLC), který má G/P 5,5° a můžu s klidným svědomím říct, že těch 2,5° navíc proti standardnímu přiblížení je tolik, že pokud nenaletíš sestupovou rovinu zabržděnej, v přistávací konfiguraci, s povysunutými speedbraky, tak se můžeš jít rovnou klouzat. A ten pohled z kokpitu na dráhu je taky za všechny prachy, neboť konzervativní "já" někde v letcově nitru začne říkat, že pod takovým úhlem to přeci nemůže vyjít...

V případech, o kterých mluvím, tedy o naletění osy přiblížení za FAFem v rozumné a opravitelné vzdálenosti, jseš stále výrazně blíž normálnímu G/P než tomu falešnému nad tebou. Jinak G/P zhora se nalétává častěji, než si lidi myslí. Je to buď dané špatným rozpočtem pilota, nebo chybou řídícího, či obojím. Jediné, na co je třeba si při letu v autopilotu dát pozor je to, aby nezachytil dřív výšku středního přiblížení, než G/P. Musí se tedy na MCP nastavit další nižší výška na přiblížení, zpravidla stepdown fix. Pokud ani to nestačí, je lepší se na to už vykašlat a opakovat
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 13:28
Mike2811
No jediný problém je v tom, že FS ve své dokonalosti/nedokonalosti toto neumí nasimulovat, takže jsem to nikdy nezkoušel, a proto to nemůžu říct s jistotou, i když tebou popsané symptomy by asi trkly každého.
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 13:37
A.J.Scandall   
Bohužel ne každého, když byl A-320 ještě novej, tak v Štrasburku v roce 1992 ho roznesli Air Inter mimo jiné proto, že dělali non-precision přiblížení a nevšimli si, že místo 3,3° (tj. plus mínus normál, dle rychlosti vychází klesání 700-1000fpm)na autopilotu nastavili klesání 3300fpm, a nepoznali to... a jelikož v tom tehdy nebyl GPWS, aby je varoval, plácli s tím o zem. Smutné, poučné...

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19920120-0
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 14:12
Mike2811
Jezus to musel být sešup, vždyť na tom 6 stupňovém G/P by to mělo být cca 1400 až 1800 fpm, tohle je ještě dvakrát víc... Když mi tohle dělá na začátku klesání B747 z CFL, tak mi to přijde, jako bych padal rovnou dolů a to je to jen virtuální...
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:00
Mike2811
Dá se k tomu Jeppesenu nějak na netu dostat ?
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:18
Marky Parky   
Mému předpisožroutskému já se na tomhle postupu nelíbí jen jedna věc a to jen z čistého nidopišství - defakto se tím letadlo teoreticky nutí nalétávat GP ve výšce, ve které není zajištěna přesnost vedení GP (i když prakticky tam ten GP stopro chytnete).

Samozřejmě neznám situaci v Londýně, jen mě napadá, že pokud tam dochází k tomu, že není zajištěna separace výšky středního přiblížení od nějaké VFR/helikopotvoří tratě, jestli by nebylo víc od věci ty tratě přepočítat, než používat nestandardní postup
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:32
A.J.Scandall   
já to věděl, že se ozveš

Pořád je to lepší v Londýně, než v Rusku. I když já jako staromilec rád otevírám časovou konzervu, abych viděl in natura v živém muzeu, jak se to dělalo před čtyřiceti lety Plně chápu američany, že jsou z toho vyplesklý
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:50
Marky Parky   
Jo, jen mě napadá, že jsem viděl snad někde v Itálii (Torino? Milano? nemám teď po ruce mapy a nemůžu si vzpomenout přesně) kuriozitu podobného charakteru - přiblížení které má vypublikované dva FAFy pro různé výšky, jeden se používá když je paralerní provoz na obou drahách kvůli rozstupu, a druhý nižší, když se používá jen jedna dráha. Tam by tuplem stálo za rozbor jakou frazeologií vlastně určují kam klesat když jsou povoleni na přiblížení a nepustí je dolu ATCO
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 12:59
A.J.Scandall   
Jižní národy se svými ILS papa, siera, zulu a yankee mi nahánějí kopřivku
 

Hlášení ve fs "with juliet" co to je?   10. 6. 2008 / 16:24
Teflon_490   
Je to Milano Malpensa, a je tam jasne psano, ze 4000 je standard vyska pro zachyceni, a 3000 jen s povolenim ATC
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ