No, je to tak ale špatně, protože když opustím okruh a přelítnu první kopec, tak je takto nastavený výškoměr k ničemu - zas ho můžu použít až na to přistání (jestli se mezitím nezměnil tlak). Ale protože lítám roky na QNH tak můžu zodpovědně říct, že není nic snazšího, než si pamatovat nadmořskou výšku svého letiště - a po pár okruzích i okruhovou výšku (v metrech, stopách) - a emil mi vůbec nechybí. A ve všech ostatních situacích (nad pohořím, nad cizím letištěm) jiné nastavení, než QNH, použít nejde.
A za další - po opuštění okruhu (a zejména ATZ) komunikuju s ostatními letadly a ty mají (většinou) QNH (o dispečerech ani nemluvě). Rozdíl výšky podle QHN a QFE je u nás v průměru (závisí to na nadmořské výšce výxchozího letiště, samozřejmě) 250-500m - a to je docela dost. Když mají letadla každé jinak nastavený výškoměr, je pak vyšší riziko kolize (a nejen teoreticky, už to tu bylo). |
|