FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VFR objekty? Jeden příspěvek | Celý strom
VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:15
vrkuboy   
Ahoj mohl by nekdo z vyvojaru poradit v jakem rozmezi poctu polygonu by se mely pohybovat ruzne budovy a stavby? Nechci samozrejme konkretni cislo, jen nejake rozmezi od do.

Predem dekuju Jakub
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:35
Filip   
Obecne pravidlo, co nejmin to jde. Cim min, tim lip
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:38
Riff   
No ale zas to nepřehánět, ať nemáš z komínu nebo rotundy krychli
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:41
vrkuboy   
dik to jee me jasny, ale chtel bych vedetnejakou hranici ktere se drzet.
Predpokladam ze objekt ktery je samostatne jako napr nejaky pamatnik muze mit vic polygonu nez treba obytna cast mesta, je to tak? Je me jasny ze to zalezi taky na systemu na kterem to bezi.
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:41
Aardvark   
Na polygony moc nekoukej, spíš na rozlišení a počet textur. Když děláš nějakou budovu( kromě nemocnice a hamgárů), tak nedělej detaily, protože spejně jí v FS vidíš jen na pár pixelech. Když děláš válec (komín, nebo stožár, anténa) tak stačí v pohodě 8-12 bočních stran. Je to prostě podle typu stavby a podle počtu objektů který se ti zobrazují najednou. A v neposlední řadě to záleží na tom jaký máš PC (procák a RAM).
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:47
vrkuboy   
super dik, budovy jako krychle jsou celkem jednoduchy, ale treba u nejakyho pamtniku kde to nemuze byt jen krychle a texturama se to nedozene se asi vyssiho poctu polygonu nevyhnu. Uvedu priklad- napriklad mohyla miru (cca 3km vzdusnou carou od LKTB) se neda udelat jen (jak pises) z 8-12 stran, na druhou stranu je to samostatne stojici budova a kolem ni nic neni takze by v tomto pripade vyssi pocet polygonu nevadil?
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:53
Petr Slavíček   
Ještě bych si dovolil doporučit používat LODy. Je to sice trochu práce navíc ale při větším počtu objektů to může velmi pomoci výkonu.
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:58
vrkuboy   
no je to o dost prace navic ale reseni to urcite, ale mozna by stacily jen 2. U letadel se pouzive vi lodu, nevim jak je tomu u budov.
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:01
Aardvark   
Stačí klidně jeden, když se na to díváš z jednoho km, tak stejně vidíš jen několik desítek pixelů a tam jsou ti polygony ukradený.
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:04
Petr Slavíček   
Musíš ale šikovně nastavit vzdálenost kde už se načte detailní objekt. Pokud to bude moc blízko tak na tebe "vyskočí".
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:56
Aardvark   
Pokud je to jen jednotlivost a chceš se na to dívat z 20-ti metrů, tak můžeš jít klidně na 400-800, třeba já jsem na hasiče vyplácal kolem 900 polygonů, ale to jen proto, že na letišti mám jenom 2 tyhle autíčka, a tak je to v poměru k letadlu, který má 40000 polygonů zanedbatelný počet.
26886 B / 600 x 407 / HAST1482.JPG
25547 B / 600 x 392 / HAST148.JPG
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:00
vrkuboy   
mas to moc pekny. mohl by jsi hodit jeste screen z gmaxu v rezimu wireframe?
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:08
Aardvark   
Jasně, ale jak už bylo psáno výše, je potřeba mazat "neviditelný polygony a používat funkci collapse vertex, nebo weld.
11637 B / 545 x 447 / 11.JPG
24987 B / 540 x 449 / 22.JPG
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:14
vrkuboy   
mockrat dik jeste ty neviditelny polygony... delalo by to nejake problemy ve hre kdyby tam nejaky zustal?
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:15
Aardvark   
ne nedělalo, jenom by to zbytečně žralo paměť
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:32
brendon (SVK832)   
Setril som ako sa len dalo. A mozno by este dokazal stovku zhodit. 2795 polygonov to ma komplet. A 1465 ma auticko zbytok schody. Inak scenerke LZTT to mozte vidiet na vlastne oci.
31650 B / 500 x 500 / 2008-04-16_212957.jpg
32621 B / 600 x 427 / 2008-04-16_212646.jpg
23821 B / 600 x 431 / 2008-04-16_212602.jpg
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:40
vrkuboy   
tak toto je opravdu krasa
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:50
Aardvark   
teď se ovšem nabízí otázka, jestli je to opravdu nutné, třeba komplet zábradlí by se dalo udělat jako jedna plocha s alpha kanálem, kdyžtak koukni sem: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=221810&lan=0&style=2 , zdá se že se Cesminovi povedlo rozběhat gmax FSX a tak by to s tou alphou nebyl už ten hnusný problém.

Jestli si můžu rejpnout tak ty detaily co jsi na tom udělal by byly vidět jenom při hodně velkém přiblížení pohledu ve vc nebo kdybys do toho naboural jinak při běžném pojíždění kolem si spousty věcí ani všimnout nemůžeš, protože jsi omezenej rozlišením tvýho LCD

Ale jinak je to opravdu krása a asi bylo potřeba dost trpělivosti
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 22:18
brendon (SVK832)   
To vsetko viem . Ale uvazoval som ako by vyzeral tien. Inak to zabradlie ma 104 polygonov. Samozrejme je to oproti 12 polygonom velky rozdiel. Aj na volante by sa dalo usetri ci na pakach
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 22:03
pilot_master   
ja vas obdivuju vas GMAXare. Ja sa pokusam do toho vniknut ale nejde mi to. Dom a take veci je jednoduche ale ked uz treba robit nieco narocnejsie tak uz je problem. Dobra praca


Tomas
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 22:10
vrkuboy   
ty chce to jen chtit ja ze zacatku taky nevedel ani prd. doporucuju tutorialy, hlavne videotutoraly hodne pomuzou a pak uz jen zkouset a trenovat. Trvalo me tak 5 mesicu nez sem se naucil udelat celkem slusny model letadla tak dotoho
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 22:26
brendon (SVK832)   
Treba cas a trpezlivost. Ja som uz pred mal nieco porobene, nejake baraciky ci hrady. Ale taky vysokozvizny vozicek je moj prvy pred tym som este urobil tento radar. Obidve tvorby trvali cca 15-20hodin. A to som sa musel krotit
28596 B / 600 x 441 / 2008-04-16_222302.jpg
26424 B / 535 x 500 / 2008-04-16_222400.jpg
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 22:28
pilot_master   
to je kraasa ,, aj ja take chcem vediet


Tomas
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 22:53
vrkuboy   
je to vec treningu me osobne prijde modelovani relativne jednoduche, horsi me prijde mapovani to vazne nesnasim
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 23:02
Aardvark   
jj mapování a hlavně malování a rozvržení textur je taky ne moc záživný
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 23:06
vrkuboy   
nejhorsi je to oznacovani a kdyz neco zprasis a das colapse all, tak muzes jet znova
ze zacatku sem si zapominal zaskrtnout ignore backfacing to sem mel opravdu radost
 

VFR objekty?   17. 4. 2008 / 07:56
brendon (SVK832)   
A undo nemozes pouzit? Ja som si dal navstaveniach az 100 tahov spät ulozit. A par krat sa to oplatilo . Ale lepsie je mat auto save este zapnute. Mne sa dva razy stalo, ze sa znehodnotil *.gmax subor a nesiel spustit. A potom ked som zacal uvedomovovat o co svetko som prisiel, tak ma skoro infarkt trafil. A este jednu dolezitu vec mam, ze vzdy pri ukladani mi moze vytvori novy subor *.gmax 01 02 03 ... To je tiez dobre sice mam vela savov ale mam plno zaloh
 

VFR objekty?-Moj prvy maly vytvor   20. 4. 2008 / 22:15
pilot_master   
Tak som na tom robil asi 45 minut a budem sa s tym este dalej hrat a doplnovat nove vecicky. Som v tom zaciatocnik takze nieje to az na takej velkej urovni. Su to take schody a nejake steny budem to este dalej doplnovat. Prisiel som na to ze sa staci s tym len hrat a ono to ide. Uz sa pomalicky ponaram do Gmaxu
31313 B / 600 x 450 / budka1.jpg
 

VFR objekty?-Moj prvy maly vytvor   20. 4. 2008 / 22:22
Aardvark   
Výborně, držím palce ať tě tvůj počáteční élán neopustí a doufám, že se dočkáme nějakých pěkných VFR objektů pro SR.
 

VFR objekty?-Moj prvy maly vytvor   20. 4. 2008 / 22:42
pilot_master   
dík za podporu
 

VFR objekty?-Moj prvy maly vytvor   21. 4. 2008 / 09:49
brendon (SVK832)   
Pekne a vyborne.
Ale odporucim pouzivat menej polygonove objekty. Tie stlpiky stacilo pouzit 8-10 stran. Zalezi ak su velke ale ked to ma byt pri schodoch, tak aj by stacilo 6 stran. Cize "Height Segments" staci 1. A "Sides" 6 az 10. Potom nebudes mat narocnu scenerku.
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 20:53
Biker
Pokud děláš jen pár budov a ne celé velkoměsto, tak je to v podstatě jedno. Ze všech budov odstraň neviditelné polygony - spodní stěny kvádrů apod. Co je důležité, tak při konverzi textur je dej do formátu DXT1. Zkoušel jsem taky DXT3, textury jsou sice kvalitnější, ale jejich načítání způsobí sekání FSky.
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:02
vrkuboy   
s tim sekanim je to dany tim ze mas slabsi PC? nebo by to delalo i na kvalitnim pocitaci?
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:12
Riff   
Radim ti dělat ty addony - pokud to neděláš jen pro sebe, co nejvíc optimalizované. Tzn přizpůsobit kvalitu přiměřeně tak, aby addon (VFR objekt) běžel plynule i na méně výkonějším PC...Třeba ve 3D Praze je těch objektů X, a vliv není příliš značný na to že jich je opravdu hodně. Takže jak už bylo řečeno čím méně tím lépe, ale aby to zas nějak vypadalo.. prostě to nepřeháněj
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:15
vrkuboy   
zkratka, mene je nekdy vice zde plati dvojnasob
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:52
Riff   
thumbs up ...přesně tak.. Hodně zdaru přeju! A pak se pochlu(p) výsledkem!
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 21:59
vrkuboy   
uvidime jak to pujde, rad bych udelal okoli LKTB
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 22:33
Pavlouš   
Jenom neoptimalizovaný Pražský hrad má 9296 polygonů
A z 50% optimalizovaná LKPR obsahuje cca 35000 polygonů.
27277 B / 576 x 382 / prhrad.jpg
23330 B / 600 x 403 / tunel.jpg
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 22:37
brendon (SVK832)   
WOW! Klobuk dole
 

VFR objekty?   16. 4. 2008 / 22:55
vrkuboy   
kde beres dokumentaci (rozmery budov) ten hrad to je fakt neco, klobouk dolu
 

VFR objekty?   17. 4. 2008 / 07:59
Biker
Jsou třeba papírové slepovačky hradů a zámků (nechci rozebírat autorská práva). Nebo se musí zjistit rozměry odměřením na místě. Umístění je možné zjistit v mapách na internetu, u některých jsou souřadnice pro GPS. Pak už to jenom převedeš do souřadnic, kterým rozumí FS.
 

VFR objekty?   17. 4. 2008 / 08:36
Blackrat
Ja doprucuju dila pana Tomase Durdika o ceskych hradech. Tam sou pudorysy s meritkem i nakresy puvodni stavby. Na soucasny stav asi fotky na http://www.hrady.cz a nedavno vysla nejaka mala knizka od geodezie (tusim) kde jsou velice jednoduse kreslene hrady a zamky. Link jsem nenasel ale kresby odpovidaji priblizne temto:
http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2004/4_29hrad.htm
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ