Přidám drobnou historku s vysazením obou motorů na B757
Měli jsme včera poslední sim, bylo už po zkouškách, takže to byla taková víceméně "volná zábava" - hodinu jsme každý mastili okruhy v různých konfiguracích a větru a pak nám instruktor (taky CAA examiner a bývalý vojenský display pilot na 757) ukazoval co to éro dokáže (pořád v rámci bezpečnostních limitů). Pominu předváděčku z leteckého dne (320kt průlety, bank 110 stupňů, stoupání 70 stupňů, glide landing, apod. legrácky), ale co mně opravdu dostalo byla demonstrace vysazení obou motorů při přeletu final approach fix na ILS přiblížení. Nejenom že to éro bezproblému bezpečně doplachtí až na dráhu celou dobu perfektně usazené v ILS (i včetně postupného vysunutí podvozku a klapek), ale za předpokladu že běží APU bezproblému provede i kompletní autoland za 15kt crosswindu a na CAT IIIa minimech. Čuměl jsem na to jako puk a jediné co bylo potřeba udělat bylo pár drobností - pokud jsou motory out už dřív, dostat se na FAF na platform altitude na rychlosti Vref30+100 (cca 230kt, celkem snadné za použití zeleného obloučku na HSI), spustit APU a klapky vysouvat trochu později a podvozek až na poslední chvíli ve 200ft.
No prostě, zbožňuju 757, ale to není žádné tajemství ;o) |
|