Klidně. Vyplývá to z věcí, které tu už byly (všechny) řečeny.
Když už jsem se neudržel a taky přispěl - tak už druhý den mám připravenou připomínku, že tu děláte maglajz, protože mícháte dvě odlišná zadání, která mají různé řešení. Na tom zadání záleží zásadně - předběhl mne Gnat - takže z mé strany jen souhlas.
Pokud jde o hypotetický pás, který se má pohybovat takovou rychlostí, aby anuloval jakýkoliv dopředný pohyb letadla (zadání z minulého babobabu, viz příspěvek od SONP): stačí, aby se pás pohyboval vždy takovou rychlostí, že součet odporů podvozku (valivý v ložiscích a na pneumatikách) byl tak velký, jako je tah motorů minus aerodynamický odpor při rychlosti blížící se nule (a je fuk, jestli to éro je tryskáč, turboprop, SEP nebo na gumu). Pak skutečně dopředná rychlost letadla vůči okolí pásu (a tedy i vzduchové mas) bude 0 a letadlo nemá jak vyrobit vztlak, tedy nevzlétne.
Zadání Technetu je vágnější, připouští více možností a více se blíží praxi, proto nemá smysl opakovat vše co tu bylo výše uvedeno. Je ale zajímavé číst odpovědi některých z nás a představovat si, jak se asi orientují v aerodynamice, když píšou to co píšou. V tom jepak ten baobab (alespoň maličko) pozitivní. |
|