FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 9. 2024, svátek má Darina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Boeingu nad Londýnem vypověděly motory Jeden příspěvek | Celý strom
Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 00:27
Viktor17   
http://www.novinky.cz/clanek/131155-boeingu-nad-londynem-vypovedely-motory.html
 

Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 00:31
step   
Podvozek, od něhož odpadla kola. ...letadlu upadla zadní kola...

Já bych chtěl poznat autora...
 

Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 00:36
Tragédie v JRD
teda cece, sice jsem tu posledni tri dny nebyl, ale tolik slusnosti pred tim nez sem zacnu hazet takovy odkazy , jsem si perak prosel .. a zjistil ze o tyhle nehode tu za ty dva dny bylo napsano docela dost..

nebo myslis ze dva dny stara udalost takoveho kalibru tu zustala nepovsimnuta? .)
 

Re: Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 00:42
Viktor17   
To já tam vložil kvůli Tobě, když jsi tady dva dny nebyl!
 

Re: Re: Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 00:49
OK-PPT (AVP57T)   
Nedráždi kobru bosou nohou.
 

Re: Re: Re: Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 03:45
FSPilot   
Jo, nebo tě pošle na google [joke]
 

Re: Re: Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 11:37
Buenos Aires   
Tímhle tónem bych s Tragédem nehovořil
 

Re: Re: Re: Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 11:46
tonde   
dobré ráno, Klásku, chyběl jsi tu ...... )))))))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 11:49
Buenos Aires   
dělal jsem si typovku na SU 27B, neměl jsem čas
 

Re: Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 09:21
LS
Pred dvema dny to byla nehoda boeingu, nyni to je zprava o predpokladane pricine. Ale mohl to dat do toho stromu, kde se probirala nehoda a klidne to pojmenovat jinak..
 

Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 09:42
kuma   
V úvodu předesílám, že se před profesionalitou posádky skláním v uctívém obdivu - to jen aby si někdo blbě nevysvětlil následující řádky!

Teda, mně se zrovna tahle zpráva líbí, páč je tam jak kapča chválí svýho prvního důstojníka (2.pilot) a ten se zrovna kouká, jakoby se už nemohl dočkat, až se bude moct převlíct. A navíc se jmenuje Honza Zbabělec - fakt dost DRSNÝ!
 

Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 10:30
Už přistál   
Na té fotce jsou všichni tři nějací bledí. Inu, Anglie.
 

Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 10:42
memorex
ta stewardka to je teda vytvor
 

Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 11:34
pseudoMates
Musim teda říct, že pořád lepší vidět takovou "starou větev", která je ale vysoce profesionální a pořád vlídná a usměvavá, než nějaký mladý vořezávátko, který si nevidí na špičku frňáku a není ani usměvavý ani vlídný..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 11:47
Lowmick   
Ja jsem rad Mates ze ty nam taky tak hezky starnes a jses uz porad jenom vlidna a usmevava tvar...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 20:36
pseudoMates
S mladejma pipinkama, co si nevidí na špičku frňáku mám své zkušenosti..
Chápu, že v tvým věku je asi rozhodující obálka, než to, co je v ní.. Ale třeba k tomu taky někdy dospěješ, že koukatelnej xicht je sice "pěkná" věc, ale při některých povoláních naprosto nepodstatná..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 23:12
Eddie75 (OK-PJM)   
Muzu jen potvrdit.
Srovnani posadek treba American Airlines vs. Lauda Air.
AA: Stary rasple, ale naprosto profesionalni servis
Lauda: Mlady mulatky, ale pasazeri politi kafem ci vinem, zavazadla padajici z ruky z vyse prihradek na zavazadla a jine triky...

A nebo treba Thai Airways... proc nespojit prijemne s uzitecnym....
 

Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 11:39
Luděk Ch.
No, možná bych to s tím chválením tak nepřeháněl. Sice se asi pěkně zapotili a podařilo se jim dotáhnout letadlo až k letišti, ale jinak jsem přesvědčen, že posádka musela udělat nějakou pořádnou botu. Pravděpodobnost, že vypoví naráz oba motory se limitně blíží nule, pokud tedy vloučím problém s nedostatkem pailva (taky chyba posádky a i tak motory nevypadnou naráz). Ovládání obou motorů je kopmplet nezávislé a nikde se nesetkává blíž, než na ovládacím panelu, kde jsou páky vedle sebe. Ale tím veškeré spojení mezi motory končí a kormě chybného zásahu osádky prakticky není možné, aby vypadly současně oba dva. Jediná možnost by byla nějaký vnější vliv, jako například průlet hejnem ptáků nebo podobně, i když motory 777 by se s tím měly poraditl, podle toho co jsem viděl za záběry z jejich testů.
 

Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 11:44
tonde   
tuším, že právě někde psali, že nasáli ptáky........... ale hádat se nebudu, nespíkuju íngliš, takže si moc nepočtu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 11:48
memorex
myslis ze to ta letuska skareda?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 11:51
Buenos Aires   
Je nekonečně mnoho úhlů pohledů
 

Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 11:54
LS
a nebo pilot blbe naplanoval a nevzal dost paliva. Coz je na tak dlouhe trati pravdepodobne. Ale jsou to jen spekulace a pockame si radeji naoficialni zpravu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 11:57
memorex
no pokud vim tak vsude psali ze ztratily tah obou motoru ale o tom ze by zhasly to snad nepsali....uvidime uvidime
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 12:01
Už přistál   
Připomíná mi to Čechoviny číslo 53 a bednu s vercajkem slyšícím na jméno Jan Čech.
 

Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 12:00
Luděk Ch.
Á, tak pokud by to bylo takto, tak si posádka samozřejmě velkou pochvalu zaslouží! Na informaci o ptácích jsem nikde nenarazil.
 

Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 12:14
Gustav ( BHA576 )   
Luďku vem me to takto: černé skřínky řeknou přesný průběh toho, co se tam dělo,takže ať si kápo kecá co chce stejně se na všechno přijde
Nyní bude v první řadě snaha svézt vinu na výrobce,ten si to samozřejmě nenechá líbit,vždyť jde o tučnou sumu peněz,které někdo bude muset zaplatit.Takže se to bude valit na "vyšší moc " v tomto případě ptáky Pravda vyjde najevo.Otázkou je jestli se jí vůbec někdy dozvíme. Z těch zpráv , které se postupně objevovali vlastně jedna vylučovala tu předcházející, takže zatím je možné pouze spekulovat.Byly publikovány i vyložené hovadiny např. Londýn není Insbruk,takže když je éro usazeno v ILS na čtvrté majli,tak přece nemůže k rwy přiletět z tak šikmého úhlu,jak to bylo někde narýsováno.Poškození motorů by většinou znamenalo jejich " Utichnutí " a né jak píší ,že hřmot motorů se výrazně zvýšil. To my spíš napadá myšlenka ,že někde mezi sedadlem a pákama se někdo honem rychle snažil dohnat rychlost a protože se to už nepovedlo ( trvá to dost dlouho ) tak to žuchnulo na břicho.To se ale můžeme jenom dohadovat. Uvidíme jestli to někdy vyplave nahoru jako poučka pro chybný odhad rychlosti,nebo náhlý poryv větru velké intenzity - čert a oni vědí
 

Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 13:32
Luděk Ch.
Jo, bude to buď střet s ptáky, silný střih větru nebo chyba osádky. I když 777 je nejmodernější z Boeingů a má hodně různých ochran, takže pochybuju, že by omylem zpomalili k pádové rychlosti. To by jim 777 nedovolil
 

Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 15:11
Rychlokvaška
Luďku, variant je mnoho a nemá smysl o tom nějak obšírně spekulovat a hlavně vynášet přehnané závěry. Mohlo to být z tolika důvodů, že jenom jejich výpis by tu zabral hodně místa. Za chvíli by to tady dopadlo jako na pprune
A omylem zpomalit k pádové rychlosti...nedokážeš si představit jak moc snadné to je na proudovém letadle se šípovým křídlem a jak hrozně špatně to pak lze napravit. V tomhle je obrovský rozdíl oproti písťákům...obrovský.
 

Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 16:17
Luděk Ch.
To je pravda, takovému letadlo dlouho trvá, než motory zaberou a taky se těžko rychle sklopí čumákem dolů, pokud je probléms rychlostí. Chtěl jsem tím říct, že 777 má dost ochran na to, že se jen tak bez včasného varování k pádovce nedostane. Každopádně se necháme překvapit. A když pokud se ti bude chtít, tak určitě spoustu lidí včetně mě zaujmou postřehy z praxe, jak může k takové situaci dojít. Určitě máš nějaké vlastní tipy, co se asi mohlo stát. A asi nejen já tvé příspěvky velmi rád sleduju, takže bude super, pokud přihodíš svoji trošku do mlýna, i kdyby to byly jen spekulace
 

Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 16:24
Latom   
Zažil jsem pár GAček a ty motory opravdu slušně zaberou (zkus si to na simulatoru 757čky). Nechci polemizovat o tom co tam probíhalo či kdo co zavinil, určitě jedna z možných variant bude i chyba posádky. Ale počkáme si na oficiální vyjádření.
Polemiku o tom, jestli cestující byli nebo nebyli informováni o nouzovém přistání, se určitě taky dozvíme. Ale co mohu říct je, že posádka předvedla moc dobrý výkon, že všechny cestující vyházela ven ve zdraví. A jestli hlavní stewardka není žádná z primadona z playboye se v tomto případě nehodnotí. V letadle je důležitá profesionalita a umět včas správně reagovat, neboť čas je to, čeho je tam málo při každé evakuaci. A to si spousta cestujících neuvědomuje, proč tam ta posádka vlastně je. Bohužel.
 

Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 20:09
Rychlokvaška
Ty motory slušně zaberou, ale jen pokud jsou na nominálním výkonu pro přiblížení, což má opravdu hodně daleko k idle. Taky to je jedna z mnoha úloh klapek - vytvářet takový odpor, aby při klesání po glideslope byl dostatečný na to, aby byl potřeba vyšší výkon motorů. Ne nadarmo je pro "stable" v 500ft AGL u jetů jedna podmínka navíc - stabilní thrust NEidle, jinak je povinný goaround. Třeba pro 737-400 na které teď cvičíme je to 62-63% N1. Pokud jsi ale na idle, tak jsi slušně řečeno v háji...z idle na GA thrust to těm motorům trvá 18 sekund. Pokud jsi přitom ještě navíc pod target speed (Vref+5+vítr), tak seš na tzv. back side of drag curve a to je u jetů obrovský problém - čím pomalejší seš, tím rychleji roste celkový odpor a tím větší výkon potřebuješ proto, aby ses dostal zpátky na tu správnou rychlost. V určitém okamžiku (zejména asymmetric) se poměrně snadno nepozorností dostaneš do situace, kdy dostupný výkon už nestačí k překonání zvýšeného odporu, ani kdyby mu to na maximum netrvalo oněch 18 sekund. Proudová dopravní letadla jsou v tomhle hodně nepříjemná záležitost a tak je rychlost pod Vref při přiblížení absolutní no no.
 

Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   21. 1. 2008 / 11:33
Latom   
Sice to bude vypadat, že se s tebou chci jen hádat, ale nemáš pravdu, že není možné z IDLE dát TOGA. A je to jedno z nácviků na simulátoru, že z IDLE musíš dát TOGA. Ty plyny tam "narveš" rukou současně s TOGA, aby tam nebylo to zpoždění.
 

Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   21. 1. 2008 / 13:34
Rychlokvaška
Tome, v zásadě si nerozumíme v tom co umí a neumí proudové motory Já jsem nepsal že není možné z IDLE dát TOGA, samozřejmě to lze, můžeš dát cokoliv kamkoliv. Když budeš dost rychlej, tak tam TOGA prostě můžeš narvat okamžitě. To ti je ale úplně prd platný z hlediska toho, jaký výkon z těch motorů dostaneš - z idle N1 na TOGA N1 to prostě trvá plus mínus čtvrt minuty než ty motory výkonu který po nich chceš dosáhnou a rychleji to nebude ani kdyby ses rozkrájel a s pákama dělal co tě napadne i rychlostí světla.
 

Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   21. 1. 2008 / 14:58
Balooo   
No to je pravda, já třeba s Jak-40 na standardní glisádě s podvozkem a plácačkama na 30° točím motory na 80-85%, aby to letělo alespoň 220km/h Je ale pravda, že to rovný křídlo s tlustým profilem snese hodně.
 

Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   21. 1. 2008 / 15:14
JBr   
Proc litas s tim Jakem ve skluzu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   21. 1. 2008 / 15:24
SONP   
Jiříku, to se nepočítá, poněvadž to nejsou motory, nýbrž 3x APU!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   21. 1. 2008 / 15:36
Už přistál   
To ví každé malé dítě, že jde o formaci L-39.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Boeingu nad Londýnem Honza Zbabělec   19. 1. 2008 / 17:26
crazy
http://aviation-safety.net/news/newsitem.php?id=1968
 

Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 17:31
kutak
zajímavé je, že před tou dráhou, kde přistál, není vidět světelná naváděcí řada ani lokalizér... když si představim, co je před prahem na Ruzyni, tak tam by to nedoadlo dobře...
 

Re: Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 17:47
memorex
nekde sem to tam videl ale on dosedl az za timmm....taky me to totiz napadlo ale na jendom videu kde ukazovali ty rejhy v zemi je videt ze dosed tesne zatim
 

Re: Re: Boeingu nad Londýnem vypověděly motory   19. 1. 2008 / 17:52
Rychlokvaška
To je proto, že dosedli až ZA anténou lokalizéru a proto, že ty světla, pokud jsou na jakýchkoliv konstrukcích jsou dělaný jako quick snap - prostě je cokoliv hned ulomí. Přesně pro takovéto případy.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ