Brendone, zkus pouzit to, co Te naucili ve fyzice na zakladni skole. Nakresli si kde je nadrz, kde je motor a pak vektory sil pusobici na palivo pri primem letu a letu v zatacce (nepredpokladam, ze 747 leta vykluzove nebo skluzove zatacky ). Tak ze logicky to asi nebude tento duvod.
Jestlize je to takto i u realne 747, pak bych videl jako duvod spolehlive zasobovani motoru palivem v pripadech zejmena extremnich letovych podminek. t.j. napr.
- vzlet, (motory jedou na plny vykon a samospad by nemusel stacit)
- turbulence (kratkodobe muze byt pretizeni 0G, kde samospad nestaci, a mohlo by dojit ke kratkodobemu deficitu dodavky paliva. Bohuzel bez detailni znalosti palivoveho systemu 747 se o tom museme jen dohadovat.
U nekterych malych letadel se pouziva booster pump, ktera se pousti jen pri vzletu a pristani. Tam je to z bezpecnostnich duvodu, jako redundance hlavniho podavaciho cerpadla. Kdyby se pri vzletu rozbilo, booster pump ho nahradi. U nekterych typu ULL je v kabine rucni pumpicka (balonek v potrubi), v pripade poruchy palivoveho cerpadla se az do pristani musi pumpovat, aby to nezdechlo (ekvivalent prime masaze srdce) |
|