"Jde o to ze kdyz chces stoupat s letadle co ma berany tak pritahnes a drzis "
Hmm, tak to bys asi daleko nedoletěl Když chceš stoupat, tak snad berany na chvíli přitáhneš, než letadlo nabere požadovaný úhel stoupání a potom je zase povolíš, jinak letadlo přetáhneš. To samé při klesání, jen potlačíš než nos skoníš dolů a zase povolíš, jinak bys za chvíli letěl střemhlav. U sidesticku Airbusu je jediný rozdíl v tom, že tam má díky FBW trvale zařazený autopilot, který při uvolnění sidesticku udržuje automaticky poslední podélný i příčný náklon i při změně rychlosti nebo tahu motorů, které ti to u letadla a s berany rozhodí. Ale tu funkci má i 737 (CWS, CWR, či jak se to jmenuje), akorát se to tam musí zvášť aktivovat na autopilotu, u Aribusu to tak funguje trvale. Ale zase takový rozdíl v ovládání to není. Pokud letadlo letí vyrovnanou rychlostí, fungují i berany skoro stejně. |
|