Jestli to nebude náhodou tím, že u 757/767 není klasický trim wheel a trimování je tam vymyšlené trochu jinak
Jednak existuje klasický dvojitý electric trim switch na beranech (proč dvojitý už bylo zmíněno). Další možností je alternate trim na pedestalu, což jsou buď dvě páčky, nebo dva přepínače. Opět musí být ovládány zároveň a jsou nadřazené ovládání z beranů. A poslední je pak automatický trim, který řídí autopilot nebo Mach trim, pokud je AP off. Všechny způsoby ovládání trimu pak předávají povely do hydraulického ovládání polohy stabilizátoru přes center a right hydrauliku. Signalizace polohy je pak vedle alternate ovládání na pedestalu pomocí ukazatele a problémy pak na EICAS displeji a světly na overheadu + zvukově jako jiné CAUTION zprávy.
Zálohování pro případ problémů je následující:
- Pokud je zapojený jeden autopilot, jakákoliv změna v trimování mimo autotrim ho odpojí s příslušnou signalizací
- Pokud je zapojeno autopilotů více, tak jsou electric trim switche odstavené a alternate trim neodpojí autopilota.
- Pokud dojde k pohybu stabilizátoru bez vstupu z nějakého typu trimování, zobrazí se na EICAS displeji CAUTION zpráva (tzn. amber + zvuk + caution light) UNSCHED STAB TRIM + se rozsvítí stejně označené světlo na overheadu. Stejné varování nastane při použití alternate trimu a zapnutých autopilotech (viz výše)
- Na pedestalu jsou 2 hydraulic cutout switche, které dokážou zcela odstavit příslušné hydraulické ovládání stabilizátoru
- Zastavit trim je také možné pouhým pohybem beranů v opačném směru
- Pokud je rychlost trimu nedostatečná, zobrazí se také varování (tentokrát pouze advisory) na EICASu - STAB TRIM (+světlo na overheadu). Pokud je to dáno závadou na electric trimu, alternate by měl mít schopnost ovládat plnou rychlostí.
- Pokud dojde k závadě na Mach trimu, zobrazí se advisory MACH/SPD TRIM (+světlo na oevrheadu). |
|