FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dva a více throttles v FSce Jeden příspěvek | Celý strom
Dva a více throttles v FSce   22. 11. 2007 / 16:54
MT206
Včera sem se tu ptal na používání víc plynovejch pák, odpovědi byly celkem vyčepávající, tak bych chtěl všem poděkovat, Ale... zkoušel jsem zapojit v FSce dva joy, s tim, že jdno posuvný kolečko by ovládalo 1. motor a 2. na druhym joysticu druhej motor. Když to chci vyzkoušet, tak mi první motor (RPM) reaguje na změny páky v poho, ale druhej při malém posunutí kolečka vyskočí někam k 70% a nechce se hnout, at krouťim s kolečkem sebevíc. Kdyby někdo věděl co s tím......
Další dotaz je trochu od věci: na beranách jsou v dvě tlačítka na ovládání trimů. ( viz obrázek: http://www.airliners.net/open.file?id=1237011&size=L&width=1165&height=780&sok=JURER%20%20%28nvepensg_trarevp%20YVXR%20%27Obrvat%20757%25%27%29%20%20beqre%20ol%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=17Kterym tlačítkem se trimy dávaj nahoru? tim levym, nebo tim pravym? ( nahoru - pro stoupání)
Za odpovědi moc dík.
 

Re: Dva a více throttles v FSce   22. 11. 2007 / 18:14
A.J.Scandall   
Ohledně trimu - všechny větší letadla mají elektrický trim jištěný tak, že pro jeho aktivaci je potřeba hnout s oběma spínači ve stejném smyslu, jinak to netrimuje. Důvod? Po válce, když se s vynálezama jako je elektrický trim začínalo, docházelo na některých letadlech (co konkrétně vím, tak třeba Canberra) k tomu, že po uvolnění čudlíku el.trimu nedošlo vlivem nějaké banální závady na spínači k přerušení obvodu a trim furt jel... a není třeba si příliš těžké si uvědomit, že následky byly většinou fatální. Nejlepší opatření se ukázalo právě jako instalace druhého, nezávislého čudlítka.

Obecně nezastavený trim (runaway trim) je jeden z největších průserů, ke kterým na éru může dojít, a proto všechny stroje mají buď "hlučný" trim, jako třeba 737, nebo speciální trumpetu, která vydává neuvěřitelně odporný zvuky tehdy, když trim jede déle jak 1-2sekundy. To byl třeba případ ATR, to byl zvuk, že se mi ježily chlupy na zádech. Účelem je zavčasu varovat posádku, že je něco špatně.
 

Re: Re: Dva a více throttles v FSce   22. 11. 2007 / 18:27
Rychlokvaška
Dotaz k velkým érům - na Warrioru i Senece jsme museli electric trim vždycky testovat jednak na funkčnost a nefunkčnost bez onoho druhého tlačítka, správný smysl, apod. a jedním s posledních testů bylo i prověření možnosti zastavení běžícího elektrického trimu podržením trim wheelu rukou. Dělá se / jde něco takového udělat i na třeba ATRku nebo 737 ?

Jinak ten hlučný trim na 737 je fakt děs ;o) To je jako kdyby někdo třásl s plechovou bednou plnou hřebíků...
 

Re: Re: Re: Dva a více throttles v FSce   22. 11. 2007 / 18:39
A.J.Scandall   
Jojo, ten zvuk, co dělá 737 je lahoda proti ječáku ATR, nebo jinejch... Testy trimu se dělají standardně před každym letem (resp. prvním letem dne). Na tom, co lítám teď, se třeba testuje jednak to, že nereaguje na jednotlivý switch, ale jen na oba, a jednak že lze rozjetý trim nouzově zastavit.

Na 737 tuším, že byl spínač, kterým bylo možno el.trim taky násilně odpojit, a na ATR... nevim, ta se mi nějak neuvěřitelně rychle vykuřuje z hlavy...
 

Re: Re: Re: Re: Dva a více throttles v FSce   22. 11. 2007 / 20:19
Kachna   
ATRka se zastavit nedá. Teda, nikdo mi o om neřek, že by se dala. Jen to nouzové čudlítko na pedestalu reaguje i při missed trim,...
 

Re: Re: Dva a více throttles v FSce   22. 11. 2007 / 19:13
Michael   
A 767 nehouká ani nešrotuje To by mě zajímalo, jak to mají vymyšlené, že zvuk není potřeba.
 

Re: Re: Re: Dva a více throttles v FSce   23. 11. 2007 / 00:13
Teflon_490   
LD zapomnelo pribalit...
 

Re: Re: Re: Re: Dva a více throttles v FSce   23. 11. 2007 / 08:36
Michael   
To těžko Navíc jsem nic neslyšel ani v žádném videu.
 

Re: Re: Re: Dva a více throttles v FSce - 757/767 trim   23. 11. 2007 / 11:14
Rychlokvaška
Jestli to nebude náhodou tím, že u 757/767 není klasický trim wheel a trimování je tam vymyšlené trochu jinak

Jednak existuje klasický dvojitý electric trim switch na beranech (proč dvojitý už bylo zmíněno). Další možností je alternate trim na pedestalu, což jsou buď dvě páčky, nebo dva přepínače. Opět musí být ovládány zároveň a jsou nadřazené ovládání z beranů. A poslední je pak automatický trim, který řídí autopilot nebo Mach trim, pokud je AP off. Všechny způsoby ovládání trimu pak předávají povely do hydraulického ovládání polohy stabilizátoru přes center a right hydrauliku. Signalizace polohy je pak vedle alternate ovládání na pedestalu pomocí ukazatele a problémy pak na EICAS displeji a světly na overheadu + zvukově jako jiné CAUTION zprávy.

Zálohování pro případ problémů je následující:
- Pokud je zapojený jeden autopilot, jakákoliv změna v trimování mimo autotrim ho odpojí s příslušnou signalizací
- Pokud je zapojeno autopilotů více, tak jsou electric trim switche odstavené a alternate trim neodpojí autopilota.
- Pokud dojde k pohybu stabilizátoru bez vstupu z nějakého typu trimování, zobrazí se na EICAS displeji CAUTION zpráva (tzn. amber + zvuk + caution light) UNSCHED STAB TRIM + se rozsvítí stejně označené světlo na overheadu. Stejné varování nastane při použití alternate trimu a zapnutých autopilotech (viz výše)
- Na pedestalu jsou 2 hydraulic cutout switche, které dokážou zcela odstavit příslušné hydraulické ovládání stabilizátoru
- Zastavit trim je také možné pouhým pohybem beranů v opačném směru
- Pokud je rychlost trimu nedostatečná, zobrazí se také varování (tentokrát pouze advisory) na EICASu - STAB TRIM (+světlo na overheadu). Pokud je to dáno závadou na electric trimu, alternate by měl mít schopnost ovládat plnou rychlostí.
- Pokud dojde k závadě na Mach trimu, zobrazí se advisory MACH/SPD TRIM (+světlo na oevrheadu).
 

Re: Re: Re: Re: Dva a více throttles v FSce - 757/767 trim   23. 11. 2007 / 17:02
Michael   
Jakou výhodu proti systému u 757/767 má tedy whooler u ATR? Asi je jen jednodušší, je to tak?
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ