Checklist před spouštěním je tak krátký, že čas nehraje roli. A veškerá ostatní příprava, včetně briefingů, už tou dobou bývá hotová. V reálu to funguje tak, že se cpt zeptá rampáka, kdy může začít spouštět, a ten mu řekne. Ono totiž každá stojánka na každém letišti může mít svoje specifická omezení, a piloti to neví (a ani vědět nemohou). Kupříkladu v PRG, pokud se vytlačovalo ze stojánek nalepených těsně u hlavní budovy, se smělo spouštět až poté, co se letadlo vytlačilo (při tom otočilo o 90°) a cuklo kousíček dopředu. Aby jetblast nepoškodil budovu. Jindy se zase spouští pozdějc proto, že je kluzká země, a důvodů může být spoustu. Všude je to prostě úplně jinak
P.S. checklist se nepoužívá jako make-list, tudíž ho piloti nedrmolí a neohmatávají čudlíky. Třeba Before Start checklist má pár položek, piloti je udělají, rychle přečtou a na pokyn rampáka se může spouštět. Postup, jak popisuješ (tj.čtou, ohmatají, až se postupně k něčemu dostanou), se používá výhradně u Non-normal a Emergency checklistů |
|