FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Parametre letu v Holding Pattern Jeden příspěvek | Celý strom
Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 09:37
Hoplite
Stretol sa z Vas uz niekto v urcitom predpise s maximalnymi povolenymi hodnotami klesania v HP? Je mozne klesat len na Outbound leg-u, alebo v kazdej casti HP? Presiel som uz vsetky mozne predpisy hlavne 8168-I a II, aj Google, oslovil som aj firmy, ktore tvoria procedury, ale zatial som sa k nicomu nedopracoval... Tak skusam aj tu, ci o tom niekto fundovany nebude vediet.. Chcel by som to hlavne "cierne na bielom", teda v nejakom oficialnom dokumente, nie odpovede typu, niekde niekedy davno tam a tam sa mi zdalo, ze mi ten a ten rozpraval... Dakujem
 

Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 10:50
Serž   
zkus tohle http://www.tc.gc.ca/CivilAviation/publications/tp14371/RAC/10-0.htm
 

Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 11:16
Rychlokvaška
Klesat můžeš kdekoliv v rámci holdingu - důležité je jen to, abys dodržoval stejnou rychlost a stejný obrazec a holding tak vypadal pořád stejně a byl v patřičných limitech. Ostatně - v praxi dostaneš povolení pro další (nižší) level kdykoliv a řídící očekává, že hladinu opustíš okamžitě, protože do ní řadí další letadla nad tebou nebo přilétající do holdingu.
 

Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 13:38
Gustav ( BHA576 )   
Míro a je pravda,že v RVSM hladinách se bez změny příkazu řídícím klesá pouze 1500ft/min ?
 

Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 14:33
nimbo
Pravda to rozhodne nie je. Tento rate je tak uprostred výkonových charakteristík jednotlivých typov, preto sa vyskytuje tak často. No pre niektoré typy to môže byť príliš. (Bavíme sa samozrejme o normálnom lete, nie o nejakých extrémnych a núdzových situáciach). Jedná sa hlavne o menšie stroje, ktoré sú schopné týchto výšok dosiahnuť. Z hlavy ma napadá Cessna421, ktorá má strop FL310 - to už zasahuje do RVSM a bežný rate na klesanie je do 1000ft/min.
 

Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 15:59
LS
Sakra, kde na to chodite? Vcera se mne na to ptal Lada Dolak. Nikde nemas omezeni na rate stoupani. V LKAA je pouze omezeni pro maximalni rate stoupani v posledni hladine, kvuli TCASu, ale stejne ho nikdo nedodrzuje Teda dodrzuji ho plne nalozene 747
 

Re: Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 16:07
Hoplite
Nikto sa nepytal na Rate stupania, ale klesania...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 17:22
LS
ptal se Gustav a taky na nej reaguji...
 

Re: Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 16:46
Serž   
a kolik to je v posledni hladine?
 

Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 17:05
Rychlokvaška
Pokud se nepletu, tak omezení existuje jako minimální rate. Zřejmě to tak nebude všude a je dost možné že je to "nepsané pravidlo", ale klesat i stoupat by se mělo min. 500ft/min v případě IFR letu.
 

Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 17:22
LS
ano je minimalni rate, ktery pilot neni schopen udrzet musi ohlasit - realita: nikdo to nehlasi

a pak je v LKAA (ted nevim kde, urcite mne Filip opravi, protoze ja oblasti neholduji ) je i maximalni pro posledni hladinu nebo dve, aby to pilot nerval 2500ft nahoru a nezpusobil TCAS RA
 

Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 19:22
Marky Parky   
Poslední hladinu je omezení pro stoupání/klesání 1500fpm. AIP ENR 1.3.6

 

Re: Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   29. 10. 2007 / 13:24
A.J.Scandall   
+ EUROCONTROL doporučuje snížit na hodnotu 1000-500fpm http://www.eurocontrol.int/safety/gallery/content/public/library/SRM%2003%20October%202005.pdf

Nicméně jedna věc mi vrtá hlavou. V dřívějších dobách, když jsem létal na 737 u ČSA, mi instruktoři i kapitáni říkali, že řídící v Německu chtějí klesat alespoň 1500fpm (bez ohledu na to, kolik hladin zbývá), i když žádnou hodnotu nespecifikují. Pak jsem se přeškolil na ATR a instruktoři mi říkali, že v Německu chtějí klesat alespoň 1000fpm. Tato disproporce mě zarazila, vzal jsem AIP, začal se v něm vrtat, a zmínku o tomhle jsem v něm nikde nenašel, pouze standardní a v tomhle threadu již uvedený požadavek stoupat/klesat ALESPOŇ 500fpm, v opačném případě je nutno informovat ATC. Jinak nic. Víte někdo o tomhle něco víc? Je to rozšířená chybná informace, nebo mi něco uteklo?

P.S. přešel jsem k dalšímu provozovateli, a tam se zase říká, že Němci chtějí 1500fpm a zase mi nikdo není schopen říct, kde to je napsaný
 

Re: Parametre letu v Holding Pattern   29. 10. 2007 / 13:32
Rychlokvaška
Já bych spíš řekl, že je to takové nepsané pravidlo - řídícím to kapacitně ulehčí práci a zvýší plynulost a piloty to zas tolik úsilí nestojí. Taky se dá pracovat s většinou letadel jako by byly stejná kategorie - stejný důvod jako pro high speed approach. Nám tu v UK říkají totéž (teda jen jde o 1000fpm) a nikde jsem to specifikované nenašel. I nám to tak vštěpují do hlavy - please the controllers, they'll make your life easier. Snažíme se to dodržet, ale se Senecou je to na nízké rychlosti někdy problém, speciálně v klesání Ostatně stejně jako držet krok s Bulíkama na ILS a pak na posledních 4 majlích zpomalovat na polovinu. Ale takovej je holt život v komerčním prostoru a je to i docela zábava.

Ale třeba Marky někde něco vyšťourá
 

Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 17:07
Rychlokvaška
Tohle pravda není, ale ono číslo a klesání mi připomíná něco jiného a tak bych rád, kdybys mi trochu popsal kontext, ze kterého tvůj dotaz vychází. Určitá pravidla pro stoupání/klesání v souvislosti s MNPS a RVSM nad Atlantikem existují (sice ne na rate, ale na absolutní hodnotu o kolik).
 

Re: Parametre letu v Holding Pattern   28. 10. 2007 / 12:51
Hoplite
Vdaka pani za info a link.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ