| | | Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 09:37 | |
| | Stretol sa z Vas uz niekto v urcitom predpise s maximalnymi povolenymi hodnotami klesania v HP? Je mozne klesat len na Outbound leg-u, alebo v kazdej casti HP? Presiel som uz vsetky mozne predpisy hlavne 8168-I a II, aj Google, oslovil som aj firmy, ktore tvoria procedury, ale zatial som sa k nicomu nedopracoval... Tak skusam aj tu, ci o tom niekto fundovany nebude vediet.. Chcel by som to hlavne "cierne na bielom", teda v nejakom oficialnom dokumente, nie odpovede typu, niekde niekedy davno tam a tam sa mi zdalo, ze mi ten a ten rozpraval... Dakujem |
| |
|
| | | Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 10:50 | |
| | | |
|
| | | Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 11:16 | |
| | Klesat můžeš kdekoliv v rámci holdingu - důležité je jen to, abys dodržoval stejnou rychlost a stejný obrazec a holding tak vypadal pořád stejně a byl v patřičných limitech. Ostatně - v praxi dostaneš povolení pro další (nižší) level kdykoliv a řídící očekává, že hladinu opustíš okamžitě, protože do ní řadí další letadla nad tebou nebo přilétající do holdingu. |
| |
|
| | | | Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 13:38 | |
| | Míro a je pravda,že v RVSM hladinách se bez změny příkazu řídícím klesá pouze 1500ft/min ? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 14:33 | |
| | Pravda to rozhodne nie je. Tento rate je tak uprostred výkonových charakteristík jednotlivých typov, preto sa vyskytuje tak často. No pre niektoré typy to môže byť príliš. (Bavíme sa samozrejme o normálnom lete, nie o nejakých extrémnych a núdzových situáciach). Jedná sa hlavne o menšie stroje, ktoré sú schopné týchto výšok dosiahnuť. Z hlavy ma napadá Cessna421, ktorá má strop FL310 - to už zasahuje do RVSM a bežný rate na klesanie je do 1000ft/min. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 15:59 | |
| | Sakra, kde na to chodite? Vcera se mne na to ptal Lada Dolak. Nikde nemas omezeni na rate stoupani. V LKAA je pouze omezeni pro maximalni rate stoupani v posledni hladine, kvuli TCASu, ale stejne ho nikdo nedodrzuje Teda dodrzuji ho plne nalozene 747 |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 16:07 | |
| | Nikto sa nepytal na Rate stupania, ale klesania... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 17:22 | |
| | ptal se Gustav a taky na nej reaguji... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 16:46 | |
| | a kolik to je v posledni hladine? |
| |
|
| | | | | | Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 17:05 | |
| | Pokud se nepletu, tak omezení existuje jako minimální rate. Zřejmě to tak nebude všude a je dost možné že je to "nepsané pravidlo", ale klesat i stoupat by se mělo min. 500ft/min v případě IFR letu. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 17:22 | |
| | ano je minimalni rate, ktery pilot neni schopen udrzet musi ohlasit - realita: nikdo to nehlasi
a pak je v LKAA (ted nevim kde, urcite mne Filip opravi, protoze ja oblasti neholduji ) je i maximalni pro posledni hladinu nebo dve, aby to pilot nerval 2500ft nahoru a nezpusobil TCAS RA |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 19:22 | |
| | Poslední hladinu je omezení pro stoupání/klesání 1500fpm. AIP ENR 1.3.6
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 29. 10. 2007 / 13:24 | |
| | + EUROCONTROL doporučuje snížit na hodnotu 1000-500fpm http://www.eurocontrol.int/safety/gallery/content/public/library/SRM%2003%20October%202005.pdf
Nicméně jedna věc mi vrtá hlavou. V dřívějších dobách, když jsem létal na 737 u ČSA, mi instruktoři i kapitáni říkali, že řídící v Německu chtějí klesat alespoň 1500fpm (bez ohledu na to, kolik hladin zbývá), i když žádnou hodnotu nespecifikují. Pak jsem se přeškolil na ATR a instruktoři mi říkali, že v Německu chtějí klesat alespoň 1000fpm. Tato disproporce mě zarazila, vzal jsem AIP, začal se v něm vrtat, a zmínku o tomhle jsem v něm nikde nenašel, pouze standardní a v tomhle threadu již uvedený požadavek stoupat/klesat ALESPOŇ 500fpm, v opačném případě je nutno informovat ATC. Jinak nic. Víte někdo o tomhle něco víc? Je to rozšířená chybná informace, nebo mi něco uteklo?
P.S. přešel jsem k dalšímu provozovateli, a tam se zase říká, že Němci chtějí 1500fpm a zase mi nikdo není schopen říct, kde to je napsaný |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Parametre letu v Holding Pattern 29. 10. 2007 / 13:32 | |
| | Já bych spíš řekl, že je to takové nepsané pravidlo - řídícím to kapacitně ulehčí práci a zvýší plynulost a piloty to zas tolik úsilí nestojí. Taky se dá pracovat s většinou letadel jako by byly stejná kategorie - stejný důvod jako pro high speed approach. Nám tu v UK říkají totéž (teda jen jde o 1000fpm) a nikde jsem to specifikované nenašel. I nám to tak vštěpují do hlavy - please the controllers, they'll make your life easier. Snažíme se to dodržet, ale se Senecou je to na nízké rychlosti někdy problém, speciálně v klesání Ostatně stejně jako držet krok s Bulíkama na ILS a pak na posledních 4 majlích zpomalovat na polovinu. Ale takovej je holt život v komerčním prostoru a je to i docela zábava.
Ale třeba Marky někde něco vyšťourá |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 17:07 | |
| | Tohle pravda není, ale ono číslo a klesání mi připomíná něco jiného a tak bych rád, kdybys mi trochu popsal kontext, ze kterého tvůj dotaz vychází. Určitá pravidla pro stoupání/klesání v souvislosti s MNPS a RVSM nad Atlantikem existují (sice ne na rate, ale na absolutní hodnotu o kolik). |
| |
|
| | | Re: Parametre letu v Holding Pattern 28. 10. 2007 / 12:51 | |
| | Vdaka pani za info a link. |
| |
|
|