FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ZAčátky v Gmaxu, manuál... ? Jeden příspěvek | Celý strom
ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 03:14
Rozšafín Ctibum   
Chtěl bych zkusit jen tak ze srandy vytvořit nějaký ten baráček do FSX v Gmaxu, prolezl jsem všemožná fora, se spoustou zajimavych rad, ale mne jde o ten zacatek, cim zacit a co nainstalit, aby vse fungovalo, jak ma... ? Nmate nekdo nekde nejaky manualek ? Cesky, anglicky, vse vyhovuje. Diky
 

Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 04:41
Priskac   
Borku, asi Ta sklamem.

MS sa rozhodol ze do FSX nebude podporovat gmax (ktory bol zadarmo) ale jeho velkeho brata 3D studio Max (teraz neviem ci ver.8 alebo 9, ktory vsak uz zadara nieje). Ako teoreticky by isiel aj export z gmaxu, ale je to komplikovane, a nezarucujem ze by tam neboli nejake problemy. (viem ze toto sa svojho casu riesilo na developerskych forach). Takze co sa tyka konkretnej otazky gmax vs. FSX tak na tuto otazku som Ti asi dost jasne odpovedal.

Co sa tyka rozbehania gmax a FS9, viem ze svojho casu mal na tuto temu peknu stranku Libor Kolman, ale ako som sa pozeral tak uz to tam nieje az tak podrobne . Cely princip ale spocival v tom ze si si nainstaloval gmax, v nastavenia systemu (Win) si si musel nastavit ako desatinny oddelovac . (bodka) miesto , (carka) a v nastaveniac gmaxu si nastavit ako jednotky metre. V podstate potom mas gmax v zakladnej verzii pripraveny a teoreticky funkcny pre pracu. Samozrejme kazdy user si nastavi grafiku v gmaxovi ako chce on, pripadne klavesove skratky, upravy menu a podobne vychytavky, ktore ale asi uz kazdy pozna. Dalej si do adresara Plugins v gmaxovi nahodis pluginy pre export do FS (2002/2004), a mozes exportovat do allelujah. Este si k tomu natiahnes BGLComp a v podstate by si mal byt schopny urobit scenerku s gmaxom. Po tomto vsetkom je to asi fakt len na tvojej sikovnosti ze co dokazes vycarovat z gmaxu...

Peto
 

Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 08:13
Marky Parky   
A co se týká velkého bráchy, 3DS Max, tak tam platí víceméně totéž, jen export se už nedělá přes ten MDL plugin, ale do .X souborů.
 

Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 08:25
leonell
>MS sa rozhodol ze do FSX nebude podporovat gmax (ktory bol zadarmo) ale jeho velkeho brata 3D studio Max

Chápu správně že pokud bych chtěl _legálně_ udělat sobě a komunitě pro radost nějaký baráček pro FSX tak si na to musím pořídit software za 140.000 Kč s DPH?


Leoš
 

Re: Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 08:31
Toomitsch
Pokud bys to chtel delat v 3d studiu max. Ale ja myslim, ze nejake ty airport buildery budou i zadara.
 

Re: Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 09:33
Marky Parky   
Ne, to chápeš nesprávně. Znamená to jen, že MS GMAX nepodoporuje (rozuměj nedodá ti pro něj pluginy, tutoriály, atd....). Nikdo ti ale nebrání používat i nadále jakýkoliv jiný 3D software, který umí exportovat do formátu .X, pokud si dáš tu práci s exportem, a nebo používat starší Gmaxové pluginy pro FS2004/2 a GMax.
 

Re: Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 10:10
RabbiT_CZ
Podle toho co jsem četl v SDK pro FSX, tak by to mělo jít i přes GMAX. A určitě to jde udělat i tak, že vytvoříš model podle postupů pro FS9 a protože je FSX zpětně kompatibilní, tak by to mělo fungovat.

Dřív jsem používal právě GMAX a dělal jsem to tak, že jsem z GMAXu vyexportoval soubor .X pomocí exportovacího pluginu (třeba Panda3D - tady je postup: http://panda3d.org/wiki/index.php/Converting_from_GMax) a ten převedl pomocí MakeMDL na .mdl soubor. Nakonec to dáš dohromady se souborem .xml pomocí BGLComp.exe, což ti vytvoří .bgl soubor pro MSFS.

Existují i exportery pro Blender, který je zadarmo (novější verze Blenderu už ho mají přímo v sobě, ale ten se moc nedoporučuje). Nikdy jsem je teda nezkoušel, ale tady jsou odkazy na dva pluginy pro export do .x:
http://directpython.sourceforge.net/exportx.html
http://development.mindfloaters.de/Downloads.12.0.html
Další postup je stejný jako u GMAXu.

Hlavně ti doporučuju stáhnout si SDK pro FS2004 (nejsem si jistý, ale myslím bylo i na 4. CD spolu s GMAXem) a pokud máš FSX Deluxe, tak tam je myslím SDK přímo na DVD. Jsou tam pro začátek popsané postupy, jak se všechno dělá.
Tady jsou ještě stránky kde je wiki a fórum a dá se tam najít plno věcí: http://www.fsdeveloper.com/
 

Re: Re: Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 12:52
Priskac   
No co sa tyka Pandy a celeho X file su tu urcite problemy z ktorymi mi nepomohli ani borci z fsdeveloperu, a to hlavne je problem s LODmi a potom s animaciami, pripadne kombinacia LOD + animacie, LOD + library, pripadne su aj dalsie problemy s ktorymi som sa uz stretol. Nehovoriac ze co sa tyka veci ktore podporuje FSX a tykajuce sa animacii tak niektore veci v gmaxe nenaanimujes. Neberte to ako nejaku velku propagaciu velkeho Maxa, len hovorim ze pre zaciatocnika ktory v zivote nerobil v gmaxovi je asi jednoduchsie urobit baracek v gmaxovi a vyexportnut do FS2004 a potom nasledne FS2004 baracek hodit do FSX (a vyuzit tym kompatibilitu FS2004/FSX).

Ako ide to aj tak ako pisete vy, ale zaciatocnikovi by som to neodporucal (v Pande treba flipovat a podobne blbosti).

Peto
 

Re: Re: Re: Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 14:07
RabbiT_CZ
Je pravda, že s tou pandou je asi víc problémů než je z ní užitku. A taky si myslím, když jsem zkoušel podstrčit .X file z Pandy tomu novýmu XtoMDL, tak mi to ani nevzalo. Nejjednodušší je asi použít ten GMAX exporter, kterej je právě v tom SDK pro FS9. S GMAXem stejně musí umět trochu zacházet, aby tam něco udělal. Ale k tomu stačí i ten help co je přímo u GMAXu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 14:10
Rozšafín Ctibum   
Zeptam se, jake jsou moznosti importu do Gmaxu ? jake pripony to schroupe ? umim vcelku dosti obstojne 3D v Autocadu, ale kupovat si plugin do Cadu za 1500. abch mohl exportovat rovnou .x soubory, se mi nechce. Tak jestli by Gmax nezvladl natahnout nejaky jiz hotovy 3D projekt v Cadu..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 14:17
RabbiT_CZ
Jo GMAX umí import z AutoCAD DXF a případně taky z 3DS (to myslím umí AutoCAD taky exportovat).
 

Re: Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   16. 10. 2007 / 10:13
leonell
Díky všem, jsem rád že jsem to špatně pochopil. Ten Blender znám a mám, tak to můžu zkusit.

Leoš
 

Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   17. 10. 2007 / 03:46
Rozšafín Ctibum   
Tak jsem po půl dni hloubání postavil cihlovou zídku s fotografií přítelkyně . Sám sobě gratuluji a zítra se vrhnu na něco pořádnýho, každopádně moc díky všem za rady, dobrou.
31233 B / 600 x 450 / scenerka.jpg
 

Re: Re: ZAčátky v Gmaxu, manuál... ?   17. 10. 2007 / 05:23
Stew
Koukám, že toho rogálistu teď čeká neodkladná, osudová, nevyhnutelná událost
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ