Ahoj Tome,
Ono je celkem jedno jestli napíšeš "nemenovany irsky low-cost" nebo přímo Ryanair Většině lidí je stejně jasné o kom je řeč, a když ne z tohoto, tak z další části věty kde informuješ o onom prodeji letadel. Říct, že je nechceš komentovat je pak tak trošku divné nemyslíš ? Navíc když je komentuješ a pak nenápadně srovnáš se SkyEurope. A to způsobem, který byl tím hlavním důvodem proč jsem se ozval - Ryanair neprodává 20ti letá letadla, posledních dvoustovkových Boeingů 737 se zbavili před dvěma lety. A mimochodem letadla prodávají z několika důvodů:
- obnova flotily (jen tak na okraj, ty letadla jsou jejich, nikoliv leasovaná)
- jako součást obchodního záměru - Ryanair totiž těsně po 11. září nakoupil letadla v situaci, kdy je nikdo nechtěl - a tím pádem za směšnou cenu (vpodstatě za výrobní náklady). Díky tomu si je může dovolit nyní prodat dokonce se ziskem
- jako součást kampaně za "čistější dopravu"
Mezi tyhle důvody NEpatří to, že by je nepotřebovali. Naopak, u Boeingu mají kvantum dalších objednávek, které samozřejmě převyšují počet prodávaných letadel.
S tou flotilou asi taky víš sám jak to je - Ryanair byl dva roky zpátky aerolinkou s nejmladší flotilou na světě. Pochopitelně, dva roky poté už to neplatí Něco jiného je totiž obnovit 120 vlastních letadel a něco jiného 14 leasovaných. Na firemním webu to sice vypadá pěkně, ale my nejsme reklamní server SkyEurope, že ne 
A k těm ztrátám - low cost segment dopravy nemusí být vůbec ztrátový. Sám asi dobře víš, jak dlouho může být linka od svého zahájení ztrátová, aby mělo další smysl ji živit. 5 let to asi rozhodně nebude. Koneckonců, největší světové lowcosty (úžasný příklad SouthWestu a samozřejmě Ryanair a EasyJet) patří mezi nezdravější společnosti, speciálně ve srovnání s klasickými dopravci. Ostatně už jen to, že si z vlastních prostředků dovolí koupit takové kvantum letadel, nebo jak rychle jsou schopni otevřít linku (případně z nějaké jiné vyštípat konkurenci) o něčem svědčí.
Mohl bych pokračovat o dalších věcech, jaký je rozdíl v tom mít 80%+ obsazenost na 737-700 a -800, jaký je rozdíl v yieldech, apod. Přijde mi to ale zbytečné, ty nám tu určitě nebudeš servírovat marketingové povídání, kterých máte spoustu na webu a my zase budeme mít pochopení pro to, že Sky je pořád ještě mladá společnost a přišla na trh v době, kdy pro ukrojení podstatného koláče bylo prostě potřeba velkých počátečních investic...
OK ? 
Jinak samozřejmě ke komentářům o "dejte mi 3 letadla...." nic nenamítám, to je v současné době opravdu nesmysl. Platilo to před mnoha lety v případě SouthWestu a možná do jisté míry 10 let zpátky v Evropě...ale tyhle doby jsou dávno pryč.
Taky pěknou neděli |
|