Ahojte,
mozno malinky pohlad zo zakulisia. SkyEurope nemusi predat dve lietadla aby prezili zimu, ale ak tak urobia dosiahnu cierne cisla skor nez sa v strategii na dalsiu sezonu ocakavalo. Zimna sezona je pre kazde aerolinie a specialne pre low-costy menej popularnym obdobim, chartre a letne dovolenkove destinacie nie su zanedbatelne.
Doslo k nespravnemu pozuitiu informacie, vytrhnutej z kontextu, a vznika dojem, ze SkyEurope ma vazne problemy, co je zavadzajuce. Kazdym mesiacom narasta aj percento medzitrocneho rastu poctu prepravenych pasazierov, po vymene vrcholoveho manazmentu sa nastavila lepsia utilizacia (vyuzitie) kapacit a zistilo sa, ze na nastaveny letovy plan nie je potrebnych 16, ale 14 lietadiel. Dve vlastne lietadla preto SkyEurope predava inemu prevadzkovatelovi, nikdy sa s nimi nepocitalo v zimnom letovom poriadku, nie je to nic nezvycajne. Napriklad nemenovany irsky low-cost zacal pred jesenou masivny vypredaj svojich starych lietadiel a taziac zo sigtuacie na trhu predava 20rocne buliky za vysoke ceny. SkyEurope nemoze predavat 20 rocne lietadla, pretoze ma najmladsiu komercnu flotilu na svete s preimernym vekom na jedno lietadlo 8 mesiacov
A napokon - v Sky manazujem len jednu oblast, hocvi plosne. Ale predsa len pri vsetkej ucte nemyslim, ze veta dajte mi 3 boeingy a ja budem rovnako uspesny ako Sky moze byt nieco viac ako vtip. Je to tvrdy biznis a nie je len o lietani, napokon pozrel sa niekto niekedy s akymi planovanymi stratami prichadzaju na trh napriklad mobilni operatori? Zakladny podnikatelsky plan je minimalne 5rocna planovana strata navyse pri danovych prazdninach a to su sucastou velkych svetovych retazcov.
Ako hovoril Richard Bronson (ti co chcu zakladat aerolinky vedia kto to je ))) - ak sa chcete stat milionarom, budte miliardarom a zalozte si aerolinie.
Nie je to lahky biznis, ael robime ho radi, aby mohol lietat kazdy
Cafte
Tom |
|