|  | Re: Re: Re: SELCAL a co zadat 26. 9. 2007 / 15:55 | |
|  | Já mám teď po Markyho odpovědi poznamenáno toto:
SELCAL (SELECTIVE CALLING) je systém, který umožňuje hlídat frekvenci aniž by nutně musela být odposlouchávána. Každý letoun vybavený SELCAL má přidělen čtyřpísmenný kód. Pokud je konkrétní letadlo voláno (odpovídá kombinace) pak se rozsvítí indikátor SELCAL a zazní varovný zvuk. Pilot poté zapne zvuk a zahájí komunikaci.
Hlavní důvod vzniku systému v šedesátých letech minulého století byl vysoký šum způsobený odposlouchávanou frekvencí, který rušil piloty.
V praxi je používán jen nad oblastmi kde velkou oblast řídí jeden řídící na jedné frekvenci. V Evropě se systém SELCAL nepoužívá.
Čili oproti Tvé verzi je rozdíl (podle mně) v tom, že naleděno MUSÍŠ mít tu správnou frekvenci ale máš vypnutý zvuk (protože jinak bys totálně zblbnul z komunikace se stovkami letadel a nakonec stejně přeslechl až by volali Tebe).
Leoš |
| |
|