Paralela je to určitě správná, jenom bych nebyl v letectví tak skeptický. Ten hlavní rozdíl oproti silnici spočívá v tom, že pro ono S120 i BMW platí úplně stejná pravidla, způsob létání, limity, bezpečnostní požadavky, apod. Čili ty udělátka tam nejsou pro větší možnost riskovat a méně se při tom zapotit, ale právě proto, aby při stejné "jízdě" poskytovala několik dalších bariér, pokud přesto pilot něco udělá špatně. Ono to zvýšení bezpečnosti má ještě jeden důvod - každý takový "zásah" do řízení samozřejmě příslušný zapisovač uloží jako "spike" a neposlušný pilot je poté pozván na vysvětlení....většinou jako to bývá, no coffey, no bisquits, no chair. A tak místo éra ve vývrtce příslušný pilot buď prodělá přeškolení a nebo si hledá práci jinde (což je pro něj poté velmi, velmi obtížné).
A k tomu výcviku - no doba je taková (a ještě zřejmě dlouho bude), že na výcviku nikdo šetřit nepotřebuje. Žádné aerolinky nemají sponzorovaný výcvik a tak je jim celkem jedno, za kolik si daný pilot pořídí licenci. Resp. paradoxně díky jejich podílu v leteckých školách a obrovskému zájmu v posledních letech je tu spíš tlak na zvyšování ceny, než nějaké úspory. A požadavky dle JAR-FCL na znalosti, zkoušky, nálet, apod. jsou zcela jasné a neměnné - na tom nikdo nijak neušetří (pokud to neudělá podvodem, nebo jinou "ojebávkou"). Tak trošku mimo moje pochopení v tomhle ohledu stojí nový typ MPL licence, ale třeba to potřebuje jen dozrát. Ale to je na delší povídání... |
|