Nesouhlasim. Jedna mala paralela. Nevim kolik jsi najezdil s plne elekronicky vybavenym autem a kolik jsi v nem zazil "krizovych" situaci. Najezdim tak 80 000 rocne, najezdeno mam pres milion a muzu zodpovedne prolhasit, (pred par lety bych mluvil jinak) ze z hlediska bezpecnosti neni co resit. Elektonika je lepsi nez sebelepsi ridic. (samozrejme bereme v uvahu, ze vynikajici ridic se pozna i podle toho ze se do "krizove" situace dostane vyjmecne, coz je pak temer jedno, jestli ma "elektonicke" auto ci nikoli) ESP totiz je schopne delat ukony, ktere ani sebelepsi ridic udelat nemuze a je schopne ragovat jiz v okamziku vzniku situace, nikoli se spozdenim. Npar. ukazte mi, jak rucne zablokujete jedno kolo kvuli prenosu teziste... Na snehu a na ledu je jizda s obycenym autem zabava, zedek za nami planda, rucni brzda nas kamarad... ale jakmile vam skoci do cesty dite, strhnes volant, udelas krizovy manevr a v lepsim pripade pak vyberes smyk jak prase. S ESP natocis kola, zabejcis na brzdovej pedal a auto udela vyhybaci manevr presne tak jak to umoznuji fyzikalni zakony. Mel jsem moznost to porovnat na testovacim okruhu, i parkrat c reale rozdil je propastny. Kdo ted se mnou nesouhlasi, necht vyrazi do Vyskoeho myta a zkusi si to.
Rozdil mezi A a B bych definoval tak, ze B ovlada pilot a elektonika mu sekunduje, A ridi elekronika a pilot jen dodava vstupni data. Paklize se podivam na statistiky, pravdepodobne se budu lepe citit v A, cetnost zavady elekroniky ktera by zpusobila katastrofu je vyrazne mensi nez cetnost chyby pilota.
A jeste k tem vyberovym rizenim. Zalezi zejmena na podminkach. Tym, ktery ho provadi se sklada z financniku, techniku, pilotu, a spousty dalsich. Kazda polozka na vyberovem rizeni dostane takzvanou vahu, coz je koeficient, kterym se nasobi vysledna znamka nebo percentuelni vyjadreni spokojenosti. Nektere obory pak maji pavo na cervenou kartu.
vysledkem pak je (velmi zjednodusene):
financni hedisko: 50
technicke hledisko: 30
cena udrzby: 20
spokojenost pilotu: 10
finance daji 100%
technici daji 50%
cena udrzby 5%
spokojenost pilotu 5%
50x100=5000
30x50=1500
5x20=100
5x10=50
celkem 6650 bodu.
totez se udela i pro konkurenci vyjde pak vitez, paklize neni vystavena cervena karta za nesplneni podminek zadani
Co z toho vyplyva? Velmi zalezi na zadani vyberoveho rizeni, budeme-li si myslet, ze je opravdu transparentni tak by vysledek opravdu mel odrazet nejlepsi volbu pro spolecnost.
Z venku se ale neda ani odhadovat proc zvitezil jeden nebo druhy. Kdyz u nas ve firme delame obdobne tendry, tak jen na zadani pracujeme tak pul roku, pul roku pak vsechny pracovni skupiny pripravuji podklady na ziskani toho jedoho cisla pro kazdeho dodavatele. To obnasi stovky mejlu dopisu navstev, upresnovani, testu a boju s dodavateli.
Tak ze potvrzuji co zde padlo. Bez dukladne znalosti prubehu tendru (jsem presvedcen ze je to tolik informaci ze jeden clovek to ani neni schopen postihnout) neni mozne kritizovat ani chvalit vysledek, kdo to udela tim jen potvrzuje neznalost problematiky.
sakra, to jsem se zase rozepsal....
|
|