Podle mne je dulezite si uvedomit jednu vec. Opet vezmu paralelu z auta. Kdyz jedes ve Skode 105 nejakych 120-130 km/h je to adrnalin, do takoveho kousku by se mel poustet jen zkuseny ridic, podelne koleje, nestabilita auta a dalsi faktory delaji z tohoto vozu nerizenou strelu. Stejne zkuseny ridic bude mit stejny pocit nebezpeci (adrenalinu) v BMW 745 pri 210 km/h. Pri 90 bude s baworakem zivat a nudit se, (sofer 120ky bude dost soustredeny...) a to diky falesnemu pocitu bezpeci, elektonickych systemu (ESP, ABS, EBD, tempomat, kontrola bile cary, detektor vozidel pred autem....) Proc by se mel ridic BMW ucit jak se vybira smyk predni napravy, jak se vybira smysk zadni napravy, kdy v zatacce zacit brzdit, kdy pridavat... kdyz na to ma elektoniku.Ale fyzika plati i S120 i pro BMW, kineticka energie pri narazu je stjna, adheze guma-asfalt take....
Mam obavu, aby to casem v letectvi nedopadlo podobne. Miruv postup je naprosto spravny... nejdriv hard core pilotaz a po jejim 100% zvladnuti teprve elekronicke berlicky, ktere jen ulehcuji zivot a davaji posadce cas na reseni dulezitejsich problemu. (kdyz nastanou) Je otazkou jestli v dobe uspor se nezacne setrit i na vycviku a nedopadne to tak, ze na pracak prijde cigos, reknou mu... mame tady volne misto pilota, posadej ho do A kde bude to tlacitko UP/DOWN vyzkousej jestli ho dobre macka a hura do nebe, elektonika se o vse postara. (uznavam, je to trochu prehnane) Ne nadarmo se rikalo ze rusove meli nejlepsi piloty... proc asi? Protoze museli dokazat bez pokrocile elektoniky uridit vse pocinaje krumpacem az po krabici od bot. |
|