No, Davide..
Jako obvykle je Tvůj elaborát pečlivě propracován, leč i přesto bych si dovolil ti částečně oponovat, byť nejsem ani jedním z oné zmiňované kategorie. V aerolinkách jsem ale dělal a nějaké povědomí o systému, jakým to tam funguje, mám.
Ad 1) z tohoto odstavce mám pocit, že to bereš v ideální rovině. Takhle by to asi fungovat mělo. Já osobně bych si představoval to, že management vypíše výběrové řízení na dodavatele letadel a zadá podmínky. Pak vybere z řad pilotů, techniků a odborníku na ekonomiku lidi, kteří dostanou za úkol z příchozích nabídek vybrat, dejme tomu dvě, ze kterých pak na základě analýz management vybere tu, která bude zapadat do firemního image apod.
Troufám si tvrdit, že takhle to u ČSA při výběru Airbusů nebylo. Nevím ani, jestli současný management pod vedením pana Lašáka má opravdu snahu o to, aby ČSA vyvedli z krize a stala se z ní prosperující společnost, ale rozhodně panu Tvrdíkovi o něco podobného nešlo ani omylem.
Koupě Airbusů nebylo podle mě rozhodnutí managerské (o managerských schopnostech pana Tvrdíka a spol., se spekuluje všude možně), ale politické. Nevím, nakolik je v cizině běžným jevem, že stát má ve vlajkovém dopravci mohutné zastoupení, ale dozorčí rada ČSA je složena i z politiků a lobbistů.
Ad 2) V tomhle souhlasim, že mám taky ten pocit, že jaksi jediní, kdo vybírali letadla pro ČSA, byli piloti. Na techniky se buď jaksi zapomnělo, nebo se do rozhodování jaksi "nehrnuli". Můj strejda v hangáru pracuje (jako mechanik) a na tohle téma jsme kdysi diskutovali. z jeho pohledu by byl přijatelnější Boeing. Leč on není v pozici, ze které by mohl rozhodovat, nebo by jeho slovo mělo jakoukoliv váhu.
Ad 3) Řekni mi ty osobně.. Ty by sis dokázal představit v situaci, kdy je venku dejme tomu tma, nic nevidíš, na palubě se objeví problém a ty jen zmáčkneš nějaký čudlítka a budeš se jen koukat, jak to stroj za tebe řeší..?
Co když je naprogramovanej špatně, nebo dojde do místa, kdy nebude vědět, jak dál..? Vždyť těch závad a kombinací je neskutečný množství..
Já si například nedovedu představit, že bych jel autem po serpentinách, ve tmě, nebylo by vidět ven a já zmáčknul čudl a ono by to ty serpentiny sjelo za mě.. Ta nemožnost to ovlivnit mě "děsí" - svým způsobem..
Asi máš pravdu, že ve vypjatých situacích, je toho na posádku opravdu hodně. To chápu, ale oddat se do rukou stroje, mi přijde moc futuristické. Asi jsem staromódní. Asi bych i připustil, že teorie, kterou razí Boeing, není taky zcela správná.. Ale podle mýho ani Airbusovská není správná. Přijde mi to, jako dva extrémy..
Jedni chtějí, aby všechno řešil člověk - Boeing
Druzí, aby všechno řešil počítač - Airbus.
Já osobně si myslim, že ideální řešení je někde mezi.
A možná že o tom, je celej, zde uveřejněnej "vtípek".. Že se Boeingáři vysmívali Airbusákům, že jsou v rukách stroje a nedělají nic jinýho, než mačkají čudlíky.
Nehledě na vzájemnou "těžkou" rivalitu, která mezi nimi panuje..
Fuj, jsem se ale rozepsal.. |
|