Jasně, ale vem si někoho, kdo o tom neví absolutně nic, když se takhle zeptá, tak je třeba to podat jednoduše aby pochopil o čem je řeč. Tlak není nikde a nikdy stejný a pořád se to hýbe a třeba před bouřkou je průběh tlaku úplně šílený, ale víceméně to je "skutečná výška" rozhodně přesnější, než na standard a když si QNH nastavíš, tak na zemi na daném letišti ti výškoměr bude ukazovat výšku, kterou máš jako Elev. v mapách. Když to bereš takhle, tak by letectví nemohlo fungovat, protože nic není přesné a nedá se tím řídit... Měli jsme takového učitele, co všechno musel mít absolutně přesně, ale jak jsme přišli do praxe, např. do leteckých opraváren, tak se těmhle poznatkům akorát smáli. Samozřejmě musí se to brát, ale doslovně ne... řekni mi, kdo řeší v letadle za letu to, že když má QNH a výškoměr mu ukazuje třebas 3000ft a skutečná výška je třebas 2890ft, tak to nikoho nezajímá. S tím se prostě počítá. Samo, že v těch extrémních případech se musí dělat ty korekce, ale i tak.. pro jednoduchost to stačí tak, jak jsem to napsal si myslím... |
|