FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
načasování zatáčení Jeden příspěvek | Celý strom
načasování zatáčení   8. 7. 2007 / 15:28
knight
Zdravím,
chtěl bych vás požádat o radu kdy začít zatáčet, nebo jestli má tento manévr nějaká pravidla
příklad: letím k VORu kursem 230, od VORu se mám dát kursem 170

Děkuji
 

Re: načasování zatáčení   8. 7. 2007 / 16:25
Zaremba   
Záleží také na rychlosti. Jde o to aby si vykroužil předpisovou zatáčku bez šíleného náklonu se zanedbatelným přetížením.
 

Re: Re: načasování zatáčení   8. 7. 2007 / 18:08
knight
no jo ,ale jak?
co je předpisová zatáčka?
jak asi daleko od VORu?
a když zatáčím v bodě Intersection tak nemám zobrazenou vzdálenost k tomu bodu?

Díky a promiňte jestli je to hloupá otázka
 

Re: Re: Re: načasování zatáčení   8. 7. 2007 / 19:13
Tragédie v JRD
kdyz tak sleduju tve pusobeni na foru .. tak me nenapada nic jineho, nez ti poradit.. litej litej litej .. zacni litat malym erem, zapomen na jakykoli vor ci neco podobneho. litej ale hodne. postupne se vyletas. je to jako rizeni auta. taky ti nikdo nerekne ze mas zacit zacatacet presne 125 cm od prekazky aby jsi se ji vyhnul je to o vyjezdeni, jako letani je od vyletani. na tu vzdalenost prijdes sam. neni zadna konstantni vzdalenost. zavisi to od rychlosti, od letadla, od uhlu jaky ero musi zatocit a dalsich ruznych veci.

potom, az budes vylitany, si projdi vsechny mozne materialy (i v cestine je jich dost, je to asi dva, tri dny, co ti je tu nekdo daval .. skolicka, ivao... pokud vladnes aspon trosku anglicky, tak si projdi cele learning centrum v flight simulatoru. tam se dovis docela hodne o VOR i o zataceni.

co si udelej urcite (nauci te to i zatacet) jsou jednotlive letaci lekce ve flight simulatoru.

ano, je to hloupa otazka. a neni idealni se tu na hlouposti ptat x-krat denne... zkus ted misto ptani na peraku se ponorit do letani, do studia dostupnych materialu .. a budes prekvapen.
 

Re: Re: Re: Re: načasování zatáčení   8. 7. 2007 / 19:20
LS
A nejlepsi jak litat presne na VORy je na vizual, ze Marky
 

Re: Re: Re: Re: načasování zatáčení   8. 7. 2007 / 19:43
knight
lítám a lítám celý dny, studuju, ale přesto se radši zeptám když mi není něco jasný
Díky
 

Re: Re: Re: Re: Re: načasování zatáčení   11. 7. 2007 / 08:39
Hoplite
Ak letis smerom k nejakemu tratovemu bodu a nad tamto bodom nasleduje zmena smeru letu a ty to chces zaletiet tak, aby si zacal tocit pred bodoom a zatacku dokoncil na odletovom kurze za bodomom, mozes si to vyratat, je to len a len o navigacii. Hovori sa tomu aspon u nas na Slovensku tzv. "Priamkovy nadbeh zakruty", je na to aj jednoduchy vzorcek

PNZ= tang UZ/2 . R

"UZ" je uhol zatacky, teda o kolko stupnov zmenis smer letu,
"R" je polomer zatacky (pri danej rychlosti a naklone)

Vysledok ti vyjde v "metroch", alebo "km", podla toho v akych jednotkach zadas "R", potom uz je jednoduche si tuto vzdialenost preratat aj na cas a vies kolko "sekund/minut", pred danym bodom tocit do noveho smeru...
 

Re: Re: načasování zatáčení   11. 7. 2007 / 08:27
Hoplite
Zmenu smeru o niekolko stupnov na trati by som predpisovou zakrutou nenazýval - mylis si pojmy. Predpisova je nieco uplne ine... Tako ako aj zakladna zakruta..
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ