FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ovládání mixéru.. Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Ovládání mixéru..   4. 7. 2007 / 20:17
Jennik   
No, myslim, ze si to opravdu dost zbytecne komplikujes. Mam zkusenost s ovladanim ocasni plochy / vyrovnavaci rotoru pomoci "twist" osy na joysticku a je to lepsi nez cokoli jinaho krom pedalu, samozrejme...

V realu se ovlada plyn otocnou rukojeti na pace kolektivu. Jenze stroje, u kterych by bylo za letu nutne to ovladat rucne uz dnes leta minimum a to jak tech s pistovym motorem tak tech turbinovych.

For je v tom, ze plyn za letu ovlada tzv. RPM governor = ovladac otacek. Pri kazde zmene kolektivu dochazi ke zmene uhlu nabehu listu hlavniho rotoru - tedy i odporu - a pritom je potreba neustale udrzovat otacky rotoru na hodnote 100% RPM.

Priklad:
Pri startu mam kolektiv "na zemi". listy hlavniho rotoru maji minimalni uhel nabehu a tak staci pro udrzeni 100% relativne malo plynu na motoru.
Zvednu kolektiv pro start a v tu chvili se znacne zmeni uhel nabehu rotorovych listu a tedy i odpor. Na udrzeni 100% otacek rotoru je treba okamzite pridat plyn a o to se prave postara RPM governer, ktery si plyn osefuje sam a to velmi ostrazite.

Rucne ovladany plyn byval treba na ceskoslovenskem vrtulniku HC-102. Pilot tedy musel za letu neustale hlidat RPM a pri jakekoli zmene kolektivu okamzite kompenzovat plynem. je to celkem fura prace.

Dalsim argumentem proti tvemu pojeti plynu je to, ze na rozdil od realu, u FS nelze letet s otackami lehce pod 100%, coz se treba dela u ruskych vrtulniku v cestovnim rezimu kvuli uspore paliva a setreni motoru a prevodu. Jakmile v FS treba nepatrne uberes plyn, okamzite ti zacne rucicka RPM litat nahoru a dolu a ovladani se prudce zhorsi. Vysledkem je fakt, ze cely let je potreba mit zarucene plyn na 100%. Na to je ovladani osou celkem zbytecne komplikovane a neprakticke, natoz tak zbesily zpusob, jako je ten tvuj, kdy si to namapujes na osu, ktera notabene nedrzi v maximalni poloze sama o sobe.

Ja letam vrtulniky ve vyborne konfiguraci Saitek X-52 + CH Pro pedals USB
Plyn ovladam jednim kulatym otocnym ovladacem na pace plynu, kterou mam navic na podstavci priblizne ve vysce sedadla zidle (lehce nad) a ovladam ji podle skutecneho kolektivu: nahoru/k sobe = pridat kolektiv, dolu/od sebe = ubrat.

Na letani s letadly mam uz dalsi hardware ale stale pouzivam i X-52, treba pro stihacky nebo dalsi letadla, ktera maji v kokpitu knipl namisto riditek.
 
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ