Jasně, o to se snaží každý začátečník. Já, když jsem začínal lítat, tak jsem taky chtěl lítat jen v ideálním počasí, v malém provozu, ale to nejde dlouho. Pokud se člověk chce něco naučit, musí to zvládnout i za horších a obtížnějších podmínek. A to pak přináší samozřejmě vyšší riziko a možnost, "že se něco stane". Vysazení motoru po startu je jen jeden příklad. Taky se ti může výrazně zhoršit počasí při navigačním letu, někdy to jde velmi rychle. Podle prvních informací se toto stalo právě u téhle nehody.
Osobně jsem letos v zimě zažil situaci, že při letu na okruhu, za poměrně slušné dohlednosti, se náhle změnily podmínky tak, že po 4. zatáčce jsem nejen neviděl letiště, ale ani přilehlé objekty, nic, jen bílý mlíko. Naštěstí v éru byla GPS se zadanýma souřadnicema letiště a bylo možno přistát jako dle ILS. Jinak bych asi pokračoval dále a zkusil přistát po větru. Píšu jen proto, aby bylo jasno, že 100% se nepřízeň osudu opravdu vyloučit nedá...Bohužel |
|