to je nějaká blbost, ne?
Motory nejsou spojený s kolama a tak vyvíjej nějakou dopřednou sílu tím, že se "opřou o vzduch", který není zase "spojenej" s pásem. Pás potom musí vyvinout stejnou sílu opačnýho směru a letadlo stojí.
Motory si můžu představit jako partičku lidí , kteří stojej na pevný zemi po stranách letadla - u křídel (pás je jen u kol pod trupem) a tlačej letadlo za ty křídla dopředu. Pás potom vyvine stejnou sílu opačnýho směru, takže s tím letadlem lidi ani nehnou , jen ho silou "držej", aby necouvalo. Síly jsou vyrovnaný. Kdyby lidi zabrali víc a pás "přemohli", tak se letadlo bude pomaloučku posouvat po centimetrech dopředu, kdyby naopak už nemohli a pás nezpomalil, tak začnou s letadlem couvat. Ale protože je pás automatickej, tak bude letadlo stát zase na místě, jen se mu přestanou točit kola.
A kola se budou točit taky vždycky stejně (1x). To by muselo letadlo vyvinout dvojnásobnou rychlost pro vzlet a pás by proti němu musel jet poloviční rychlostí (tzn. zápornou standardní vzletovou rychlosti). Jedině tak letadlo vzlítne s tím, že se mu kola točej 2x rychlejc
|
|