FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Poznáte co to je???? Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 17:23
kuma   
TAky přeju všem pilotům, aby to byl jenom polštářek proti tlačící sedačce. Ale s těmi 100m to není tak docela a vždycky pravda, konec konců ani s těmi 3 sekundami, protože:

1. dúležitá je dopředná rychlost. Je-li dopředná rychlost kolem 160 km/h, je první část balistické křivky spojena s jen malým klesáním a rychlost potřebná pro bezpečné otevření padáku je již dosažena. Pak lze padák otevřít bez čekání na pád, jen v dostatečné vzdálenosti od opuštěného stroje (to se snadno píše, že... ale znamená to, že když se vyvalíš a správně otevřeš padák z rychle letícího stroje v nízké výšce, padák se otevírá šikmo a používají to paragáni při vysazování v nízké výšce).

2. není třeba na padáku padat, důležité je, aby se otevřením dynamicky zbrzdila pádová rychlost na (snesitelných) 5-6m/s, nebo jakž-takž přežitelných 10-12 m/s. Na to stačí i jen pootevřený padák a proto má smysl ten padák mít a otvírat, když to je potřeba, i v menších výškách - a na výšku otevření prostě nekoukat, když je zle.

Přiznám se, že já sám jsem (možná, že jsem doktor) celkem alergickej na "starý Pány Piloty", který si ostentativně zapnou pásy v kabině přes nenavlíknutej padák a řeknou "mně to je jedno, to bych stejně nestihnul vodevřít!" - a na to koukaj žáčci a říkají si "to je borec, takovej taky jsednou budu!" - a bohužel se tak často skutečně vyvíjejí...
 
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ