Samozřejmě, Tome. Máš pravdu... V reálu je to většinou tak, že pro brífink mají piloti trasu letového plánu en-route. Před ohlášením prvnímu ATC (před odletem) si poslechneš příslušný ATIS, ve kterém je dráha v používání. Za předpokladu, že je na konci ATISu NOSIG, tak si podle aktuální dráhy v používání a počátečního traťového bodu zvolíš příslšný SID (Standard Instrument Departure route) podle AIPu, resp. podle AIRAC databáze ve FMC pro danou dráhu. Nebo můžeš požádat DELIVERY či jiného řídícího, který uděluje odletové povolení, aby ti dal (po koordinaci s APP/DEP) jiný SID. Pak už to můžeš přímo naprogramovat do FMC.
Pro cílové letiště většinou jenom tušíš, který STAR by se měl letět, ale zpravidla se láduje do FMS poté, co ho dostaneš od ATC, nebo podle ATISu (dráhy v používání) cílového letiště. V reálu je to tak, že většinou stejně neletíš podle přibližovacího plánku, ale jseš vektorován a klesáš podle pokynů řídícího.
Každopádně to ale nemá zásadní vliv na VNAV.
Karel |
|