velmi zjednodušeně:
1. doporučuji přečíst manuál, ale vím, že tato otřepaná rada (sic je nejlepší) moc nezabírá
2. pro používání VNAV je třeba mít správně nastavené všechny hodnoty v FMC. Tedy: PERFINIT, ROUTE, TAKEOFF, N1. Velmi doporučuji si prostudovat tyto sekce v manuálu. Popis všech možných příčin je nad rámec diskusního příspěvku.
3. na MCP je třeba nastavit vyšší altitude (ALT SEL). VNAV stoupá/klesá podle propočteného vertikálního profilu (počítá FMS a zobrazuje v sekci LEGS vpravo). Na daném waypointu je vždy rychlost/výška (FL). Dokud není některý waypoint ACTIVE, tak lze tyto hodnoty dodatečně ručně změnit - speed/altitude waypoint restrictions.
4. manulální altitude intervention se provede tak, že na MCP (ALT SEL) nastavíte nižší výšku než je pro daný (následující) waypoint a aniž byste nastavovali cokoliv v FMC, pak při zapnutém VNAV letadlo nestoupá výš, než má nastaveno ručně na MCP. Obdobně to platí pro descend.
5. VNAV nelze zapínat pod 1500ft AGL, kontrolujte po vzletu na radiovýškoměru.
6. VNAV nelze zapnout, jestliže jste po vzletu více než 5 stupňů od vodorovného břevna Flight Directoru (u reálných letadlel, ale myslím, že to je naprogramováno i u Bulíka). Případně méně než 5 stupnů, ale klesáte (opačná tendence po vzletu).
7. Z toho vyplývá, že musí být zapnut Flight Director ON a Auto Throttles ON.
Určitě existuje ještě spousta možností, proč to nechodí, ale už mě nic nenapadá, protože mi to funguje již pár let bez problémů. Nejlepší by bylo to vidět na místě a detekovat chybu. Zde se však musím odvolat znovu na manuál...
Karel |
|