Nechut povolovat na palube elektronicke zarizeni je z mnoha duvodu, souvislosti s rusenim pristroju (telefony na palube) jsou jednim z nich. Dale je tu pak vylouceni moznosti pozaru. Kazde elektricke zarizeni, ktere obsahuje akumulator s malym vnitrnim odporem (NICD, LION, LIPOL, NIMH) muze potencialne zahoret. Muze jit o technickou zavadu, nebo o fyzicky attak ktery zavadu zpusobi. (pravdepodobnejsi varianta) Pravdepodobnost zahoreni take stoupa s tim, kdyz je zarizeni zapnute. Z tohoto duvodu jsou behem vzletu a pristani zakazany notebooky a dalsi elektonika, ktera pri turbulencich ci dosednuti muze upadnout a vznitit se. Suma sumarum. Mobil nebo notebook, pripadne scanner ci GPS ktery je vypnuty v boxu nad sedadly ma mensi pravdepodobnost vzniceni nez zapnuty v ruce ze ktere muze vypadnout a to same se tyka i jinych elektronickych zarizeni. Uvedomte si, ze normy pro konstrukci letadla jsou nesmirne prisne, pocinaje sedackami pres specialni izolaci kazdeho kabelu az po prkynko na WC. Vyrobcum komercni elektroniky se o necem takovem ani nezda, tudiz je z hledsika pozaru potencialne nebezpecna.
Cela bezpecnost v letectvi se tyka s vylucovani a snizovani pravdepodobnosti jakehokoli incidentu a statistika je neuprosna, byt se nekomu muze zdat, ze se jedna o navlekani prezervativu na svicku. Proto se nedivim, ze je palubni personal nekdy az prhnane ostraziti, jiste na skolenich jsou s touto problmatkou seznameni vcetne odstrasujicich pripadu. |
|