Ještě mně napadla jedna zákeřná myšlenka, ať tu nemlátíme prázdnou slámu 
Stáhni si tenhle dokument:
http://www.caa.co.uk/docs/33/CAP697.pdf
Je to CAA Flight Planning Manual, brožurka, která se používá pro Flight planning and monitoring předmět pro ATPL licenci. Nechtěj po mně vysvětlovat co každý graf a tabulka znamená, to by bylo na hodně dlouhý pivo ;o) najdeš tam ale vždycky i celkem rozumný popis jak je používat a některé jsou dost jednoduché a přímočaré. Nalistuj si sekci MRJT (Medium Range Jet Transport) a v ní hned na druhé stránce Figure 4.2, kde najdeš odpověď na ty krátké tratě V tom CAPu je spousta užitečných věcí, ale to už je delší povídání a studium. Ale klidně si s tím pohrej.
Normálně by bylo samozřejmě vhodnější použít originál manuál k letadlu, jen je bohužel problém, že do letadla se ty grafy nedávají všechny a navíc to jsou většinou dost mizerné kopie, takže se těžko používají. CAP ale pro svoje obecné "MRJT" použil originál grafy od 737-400, takže je to velmi použitelné pro plánování.
Pokud by byl náhodou zájem proniknout i do performance stránky plánování, tak pak CAP698 tady:
http://www.caa.co.uk/docs/33/CAP698.pdf
Pro opravdové masochisty pak ještě Mass and Balance ;o)
http://www.caa.co.uk/docs/33/CAP696.pdf |
|