Za málo.
Ještě se mi to nestalo, ale jestli to dělá je to podle mně bug. Teoreticky pokud seš hodně hodně lehkej, mohlo by to vycházet mnohem výš, ale jak jsem psal, ta MAX hladina je service ceiling a ten není možné překonávat. U těch krátkých tratí je ten výpočet vždycky trochu pofidérní, zvlášť pokud nemáš ještě celou trať v FMC, apod. Správně by to mělo vycházet tak, aby mezi TOC a TOD byla minimálně jedna minuta cruise v hladině.
K těm longhaulům - jednoduchá metoda neexistuje, longhaul plánování a stepclimby obecně je věda, ke které potřebuješ znát aktuální vítr v hladinách, profily změny optimální hladiny s ohledem na spotřebu paliva při daných hmotnostech a tím spočítané místo, kde dojde ke správnému úbytku, apod. Zábava pro ty co si s tím chtějí hrát, ale utrpení pro ostatní Velmi velmi obecně a zjednodušeně se dá říct, že o dvě hladiny je možné vystoupat po cca každé 1,5 hodině, což je zhruba nějakých 700 mil (vzdušných, tzn. bez větru).
Já osobně to mimo oněch grafů dělám hlavně s ohledem na změny hladin, které jsou nutné kvůli organizaci tratí (sudá/lichá) a RVSM prostorů. Když se to dobře naplánuje, tak ti vyjde step zrovna na bod, kde bys musel stoupat stejně tak jako tak. |
|