Něco jako univerzální postup nenajdeš. Pravomoci obou upravují předpisy (v Evropě např. v pořadí ICAO, JAR, Operations Manual), jejich činnosti pak obecná pravidla MCC a SOP konkrétní společnosti. Možných kombinací je nekonečně mnoho. Některé aerolinky mění Pilot Flying pro každý sektor, jiné nechávají First Officera řídit vše mimo přistání a vzletu (nebo mají např. meteo omezení, kdy FO řídit nemůže), ty lepší (např. BA) mají zásadu, že FO dělá většinu létání a plánování - neberou FO jako sekretářku, ale jako budoucího kapitána. Stejně tak nelze generálně rozdělit činnosti PF a PNF v rámci kokpitu - jsou sice obecné postupy pro to, která část palubky patří komu a které činnosti kdo provádí, ale společnosti si to dále upravují podle potřeb. U některých čte PNF checklisty a PF nastavuje a potvrzuje, u jiných nejdřív oba provedou vizuální kontrolu memory items ve svých sektorech a pak teprve jedou checklisty.
Jak už psal Milan, zkus hledat podle klíčových slov, ale možností je nekonečně mnoho. Záleží na společnosti, typu letadla, ale taky na kapitánovi osobně. |
|