Ano, myslím si že velmi... a nejen ve stovnání s evropským, ale ve srovnání s celým světem.
Za nejnebezpečnější považuju následující prvky:
a) Nejednoznačnost FAA frazeologie - hlavně používání frází, které mají zcela jiný význam než který vyplývá (např. používání "MAINTAIN FL240" ve chvíli, kdy po pilotovi požadujeme například klesání/stoupání z jiné hladiny do hladiny 240) atd...
b) Současné používání jedné dráhy několika letadly či používání křižujících se drah v režimech, kdy neexistují žádné postupy na zajištění nějakého rozstupu mezi letadly
c) Způsob používání letových cest, po kterých se mohou za určitých podmínek pohybovat letadla za IMC aniž by byl zajištěn vertikální rozstup
d) Neuvěřitelně zastaralý systém, který tamější ATC používají k řízení letadel, a který nemá ani náznak bezpečnostních funkcích, které používá většina středisek v Evropě.
Tím spíše, že zvláště na velkých letištích je hustota nesrovnatelná s evropskou...
Jediné co hovoří ve prospěch američanů je, že mají na svůj provoz (narozdíl od evropanů) hodně místa a tak řeší ve svém uspořádání prostoru méně problémů s vertikálními pohyby a pod...
|
|