Mnjo, to je příliš zjednodušené. AF jako celek jsou gigant, ale mají mnoho stinných stránek, byrokracii, národní šovinismus, byla by dlouhá diskuse, proč koupili podíl v ČSA, které se pak po jeho prodeji a odrtržení od AF několik let obtížně mátořily... Vůbec to není jednoduchá otázka a národní dopravce je národní dopravce, globalizace stále není tak pokročilá, aby bylo jedno, jestli národního dopravce (na kterém visí spousta domorodých zaměstnanců) vlastnil hotentot, převádějící kapitál z jednoho kontinentu na druhý. Může se zdát, že ve světě byznysu pojmy jako národní hrdost mnoho neznamenají - a že preferovat logo národního dopravce (Sabena, Swissair, nyní Malév ale taky Air France) přináší prohřešky porti ekonomice, ale co to bude za České Aerolinie, když je bude vlastnit nějaký Kozák, registrované budou v Libérii a postupy údržby budou certifikovány v Kirgízii...
Pochopitelně proti tomu mnoho nezmůžu, ale neuspokojuje mne to. |
|