Ale on mluví o PDA, tak sem nepleť Garmina, který má lepší vlastnosti než PDA.
Co se týká GPS, již se to, stejně jako notebooky, cd, dvd přehrávače během letu povoluje. Bluetooth vzhledem ke svým vlastnostem,tak tady bych doporučoval kontaktovat posádku, kteří to konzultují s kapitánem. Je to stále vysílač a je nutno si uvědomit fakt, že některá letadla už lítala v době, kdy tato moderní technika byla teprve před "porodem", proto není proti tomu nijak chráněna. Tady nepomohou ani znalosti sebelepšího elektrotechnika, protože na tento, vývojový faktor nikdo nemyslí. (Navíc, jak jsem nedávno slyšel, není stále potvrzeno, že to neovlivňuje, ale tím pádem i že ovliňuje a to především mobily). Nové letadlo je již stíněno (chráněno) celkem spolehlivě.
Já sám během letu bez problémů používám GPS s externí kabelem spojenou anténkou.
A co se týká věčně omýlaných mobilů, tak to že to tady jeden hrdina zkusil nevypnout nepovažuji za hrdinství, ale nezodpovědnost! V současném letectví u nových strojů se počítá s lidskou blbostí, namyšleností a hrdinstvím - "já to musím zkusit jestli... ". Platí zde pravidlo třetin. Jedni, co to poctivě dodržují, druzí - co to prostě zapoměli no a třetí - hrdinové. A proč, že se to má vypínat? Aby se eliminovala možnost,že těm 2/3 při přistání může ve stejný okamžik poslat operátor reklamní sms no a anténa letadla, která je citlivá a hledá signál od ILS se může tímto signálem nechat zmást. No a při autolandu těsně nad zemí může dojít k vychýlení signálu, pouhou shodou okolností, jak se to při každé letecké katastrofě nebo nehodě stane, a pak jak to mají piloti zachraňovat? Zodpovědní vše vypínají bez keců. Hrdinové to s chutí pak zapínají a mají z toho pak ohromnou radost, jak někoho přečů.. i. |
|