FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 14. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
procedurální zatáčka? Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: procedurální zatáčka?   5. 1. 2007 / 07:11
statikbeno
Nie úplne si viem predstaviť zaletieť procedurálnu zákrutu len podľa UH. Zákrutomer z matematického hľadiska je derivácia funkcie "smeru v závislosti na čase" podľa "času" a takáto hodnota sa jednoducho priamo z UH prečítať nedá. Na to aby sa dala zaletieť procedurálna zákruta je potrebné poznať práve ten správny náklon pri správnej rýchlosti. Tento náklon závisí výhradne od doprednej rýchlosti a dá sa spočítať tak, že pre doprednú rýchlosť si spočítame polomer zákruty (tak aby sme celý obvod preleteli za 2 minúty). Z polomeru a doprednej rýchlosti si spočítame odstredivú silu. Tú vynesieme "vodorovne" a vektorovo zložíme s gravitačnou silou, ktorú vynesieme "zvislo dolu". Prepona v tomto trojuholníku (pri predpoklade správnej - nie sklzovej alebo výklzovej zákruty) je smer pôsobenia sily na lietadlo. Uhol, ktorý zviera so zvislicou je ten náš hľadaný. Tento uhol so stúpajúcou doprednou rýchlosťou stúpa limitne až ku 90 stupňom. Pri vysokých nadzvukových rýchostiach už nieje prakticky (teoreticky áno) možné zaletieť procedurálnu zákrutu z dôvodu prekročenia maximálneho preťaženia (dĺžka prepony v horespomínanom trojuhoľníku). Náklon pri procedurálnej zákrute je závilý iba od rýchlosti (nie hmotnosť, konfigurácia atď. ), takže je pre všetky lietadlá rovnaký a teda možno (pravdepodobne) je niekde spracovaná tabuľka alebo graf závislosti.
 
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ