| | Re: Re: Lvl change vs Vertical speed, co je lepsi? 30. 11. 2006 / 15:11 | |
| | Přesně jak ti napsal Phantom. Používej vždy to co je akltuálně třeba. Ale tvá úvaha je trochu naopak. Ve stoupání používej LVLCHG, nebo VNAV. Protože ve stoupání se více řídíš indikovanou rychlostí. Ta je prioritní pro LVLCHG. Taktéž ti zajistí nejlepší poměr cena/výkon. (myslím tím rychlost stoupání při dané indikované rychlosti). U klesání se vždy rozhoduj dle situace. Pokud tě ATC nechá dlouho v FL použij LVLCHG a vysokou indikovanou rychlost. Pokud že klasáš už dříve a máš dostatek času použij VS a rychlost klesání seřizuj podle vzdálenosti k letišti podle pravidla 1:3. (na 3NM 1000ft). Nebo použij VNAV v modu Descent Now. Éro se pak zařídí samo. Obecně pak platí, že pro změny výšky větší než 1000ft/min je lepší volba LVLCHG a naopak. Taktéž pro deceleraci je lépe použít LVL a stahovat rychlost. Ve VS to půjde pomaleji, a nebo budeš muset více počítat. Taktéž speedbrake ti v tomto modu moc nepomůžou. Co jsem popsal je jen obecně pro B737, ale vzhledem k tomu, že vše se odvíjí od aerodynamiky mýslím si že to u ostatních ér bude principiélně shodné. Just Flight. |
| |
|