FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 28. 12. 2024, svátek má Bohumila Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Gmax - dráhy, silnice, železnice Jeden příspěvek | Celý strom
Gmax - dráhy, silnice, železnice   8. 3. 2002 / 08:07Libor
Již jsem se s GMaxem trochu popasoval. Moc se mi to líbí (předtím jsem dělal v Airport). Mám několik (mnoho koncepčních otázek:

1) Vypozoroval jsem, že jednotlivý BGL se "usadí" na výšku terénu. Je-li to budova, je to jednoduché. Ale co když udělám něco velkého a umístěno to bude ve svahu. Který bod základny bude na terénu?
2) Jak potáhnu terén texturou, abych takto mohl vytvořit vysekaný pruh trávy na polním letišti, řeku, železniční trať atp. tak, aby objekt kopíroval terén?
3) Jak vytvořím vlastní kopec? Například u nás je kopec Bořeň, který vzhledek ke strmosti svých svahů není v originální scenerii vidět.
4) Jak moc se liší reliéf Vladimíra Stoje od reliefu FS2002? Mě se zdá relief FS2002 lepší než FS2000 a skoro tak dobrý jako Stojeho.
 

Re: Gmax - dráhy, silnice, železnice   8. 3. 2002 / 08:45
Tom Meinlschmidt
Me se zatim s gmaxem nepovedlo udelat scenery tak, aby to kopirovalo teren, dtto s exlude/flatten - proste nevim, jak to tam udelat. Takze silnice, zeleznice apod... proste to vzdycky udelalo 'diru' podle urceni vysky.
 

Re: Re: Gmax - dráhy, silnice, železnice   8. 3. 2002 / 10:11Libor
A s nečím jiným?

Jinak Ing. Bednář a Vláďa Stoje to musí umět, když potahujou terén ortofotomapou.
 

Re: Re: Re: Gmax - dráhy, silnice, železnice   8. 3. 2002 / 21:40
Vláďa Stoje
no ne, obdivuju to kouzleni s gMaxem, s tim jsem sam vubec nijak nepokrocil, a bohuzel nemam na to zrovna moc casu.
Ve FS2002 je jeden ze zpusobu promitani fotografii nebo malovanych obrazku na teren mozny pres stary Terrain SDK pro FS2000, kdyz se do inf souboru napise typ dat CUSTOM, takhle napriklad vypada inf soubor pro pokus s leteckym snimkem Ceske Lipy (prechodne na www.volny.cz/stoje/clp_beta):

[Destination]
LOD = 13
DestDir = "c: mf"
DestBaseFileName = "cl5"
UseSourceDimensions = 1

[Source]
Type = CUSTOM
SourceDir = "c: mf"
SourceFile = "cl5.bmp"
Lat = 50.708773
Lon = 14.489041
NumOfCellsPerLine = 1355
NumOfLines = 1028
CellXDimensionDeg = 0.000057220459
CellYDimensionDeg = 0.000042915344
ScaleInMeters = 1.0
SampleIsCentered = 0

Nejlepsi by byl nejaky nastroj, kam by se dal nahrat obrazek, v nem by se na dvou mistech kliklo a zadaly souradnice, a vyexportovala by se scenerie pro FS2002. Nevim, jestli se ho dockame od Microsofta. Prvni verze Terrabuildera obsluhujiciho Terrain SDK se ani mne, ani Pavlovi Bednarovi moc neosvedcila, zatim se mi pro ten ucel zda nejlepsi proste vyplnit inf soubor, pouzit resampler z Terrain SDK a nakonec dlazdice textur bmp prevest do dxt1. Pro ten ucel se dobre hodi program ConvDXT od Martina Wrighta, ktery navic ulehcuje vytvoreni alfa kanalu definujiciho 2k2 vodu. Omezenim tohodle zpusobu je jedine mozne rozliseni dane velikosti pixlu ve stupnich 120/2^21 x 90/2^21 (u nas v metrech asi 4,1 x 4,8 m), coz nevypada z malych vysek moc pekne. Snad v tom prinese pokrok nejaky novy SDK?

- relief CR, pro FS2002 a soucasny standard pocitacu by asi vubec nemelo byt problemem pouzivani te uplne prvni jednodilne verze z archivu czter.zip. Pozdejsi rozdlazdicovani bylo urcene pro tuhnouci FS2000 a celerony s pameti kolem 64 MB. Ty tricetivterinovy data Gtopo30 uz jsou na dnesni casy trochu malo, uvidime, kdy bude verejne pristupne neco lepsi.

Tesim se na Kavci hory i vysilac na Jestedu!

Vlada Stoje
 

Re: Re: Re: Re: Gmax - dráhy, silnice, železnice   8. 3. 2002 / 21:53
Vláďa Stoje
myslel jsem samozrejme Petra Bednare, omlouvam se za omyl (to vite, patek vecer)

 

Re: Re: Re: Re: Re: Gmax - dráhy, silnice, železnice   9. 3. 2002 / 17:30Petr Bednář
To nic Vláďo, to chápu ... Jinak Ti dávám naprosto za pravdu. Terrabuilder je celkem prima věcička, ale pokud chcete mít při přesném umisťování ortomapy na terén celou věc pod kontrolou, je lepší si ten INF udělat ručně. Jinak k těm silnicím a železnicím v GMaxu - já jsem přesvědčenej, že to ani udělat nejde už z principu. GMax produkuje vždy 3D geometrii, kterou následně exportuje do formátu DirectX. Ale silnice ve FS2002 jsou zaručeně udělané vrstvením textur přes sebe.... takže nezbejvá, než čekat až Mrkvosoft vypustí tu správnou část SDK.
 

Re: Gmax - dráhy, silnice, železnice   8. 3. 2002 / 10:55Tomas Bachtik
Delam CT Kavci hory a okoli. Protoze je tato budova rozlehla, cast budovy byla v zemi a cast ve vzduchu. Do Airportu jsem si natahl mapu (dost opruz aby to trochu sedelo) a budovu si rozdelil na 3 casti. Urcil jsem si body, ktere budou ve stredu tri casti a opsal souradnice. V GMaxu jsem si posunuj stred casti do stredu krize a ostatni casti vymazal - pak export a to same s dalsimi. V GMaxu je stred zakladniho 3D krize v nule (magnetuje na povrch v FS a misto udanych souradnic). To co jde v GMaxu pod nulu je v FS videt treba ve svahu (to co by jsi mel ve vzuchu) - da se to trochu vyuzit, ale moc s tim nepocitat, protoze nekdo ma prihrane trochu jine kopce. Jinak GMaxu delam jen zakladni budovy, ale okoli v EOD a airportu. Je dobre, ze pokud si souradnice odmerim v Airportu, tak ta kombinace docela sedi.

Pokud by mel nekdo zajem o mapu do Airportu, mohu ji poskytnout. Stravil jsem na tom asi tyden, ale neni 100%.

Ten relief od Stojeho je mnohem lepsi, ale ne asi vzdy se dobre prihraje. Ja pouzivam nejakou starsi verzi - ta nova se mi nezobrazila.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ