Proč dělení prostorů z pohledu řídícího na ACC:
a) Různé prostory mají různé uživatele - tím pádem pro řídícího také různé koordinační partnery, ať už je to armáda, aerokluby a větronáři či tovární letiště.
b) Omezené prostory jsou různě klasifikovány z hlediska režimu, v jakém se k nim můžeme přiblížit/do nich můžeme vstoupit. Jsou to například:
LKR 8,9,14 - do kterých je možné vstoupit při splnění určitých podmínek
LKR 1,3,4,5 - u kterých zajišťujeme rozstup podle prováděné činnosti (můžeme vektorovat až na hranu prostoru pokud jsou vyhlášeny jako střelecké, musíme vektorovat nejbíže 5 NM pokud jsou aktivovány jako letecké )
TRA - vždy aktivovány jako letecké a tedy nutno udržovat vždy vektorovat 5NM
MTMA - jak ACC tak uživatel prostoru je povinnen udržovat rozstup 2,5 NM od hrany prostoru
c) Dále se protory dělí podle toho kdo zajišťuje rozstupy od letadel na stálých tratích ATS - u některých (LKR 1,3,4,5, některá TRA) všechny rozstupy zajišťuje řídící na ACC Praha, zatímco u některých TRA rozstup zajišťuje uživatel prostoru. Současně platí že některé tratě mají definované omezení CDR1 (např. L984) a tedy není možné ji používat pokud jsou aktivovány prostory přes které vede a je nutné zajistit v tomto případě oblet, nebo koordinovat průlet.
|
|