Ne, ze bych byl takovy odbornik na zeleznice, ale aspon naznak by tu byl. A pricina c. a k. principu na zeleznici je jednoducha - jako vsude jinde - penize, penize, penize... Kdyby se nemuselo tahat za paky a kladkostroje, tak by mohlo byt mnohem mene lidi, ale tomu se zase brani odbory...uzavreny kruh.
Je to nejvetsi problem dopravy obecne. Je STRASNE narocna na investice a v dnesni "turbulentni" dobe, kdy se meni prostredi kazdym rokem a dopravni investice jsou zalezitosti na desitky let je tezke najit nekoho, kdo to riskne...a kdo ty penize ma. Treba cena jednoho primestskeho vlaku (ty co jezdi z Prahy do Roztok, Kolina a apod.) je necelych 300 milionu, tak si spocitej kolik cestujicich musi odvezt, aby se zaplatil (plus zaplatil provozni naklady). To same plati o investicich do zeleznicniho svrsku a zabezpecovacich systemu. Ty investice se vrati nejdriv za 15-20 let, ale kdo muze rict,ze tou dobou bude ta trat jeste existovat?! Takze se investuje jen do koridoru, u kterych je predpoklad, ze existovat budou, ale ani tam se tak uplne nedostava penez.
Princip dopravy je bohuzel od zacatu nastaven tak,ze krom nejvynosnejsich (nejfrekventovanejsich) linek jsou VSECHNY druhy dopravy ztratove - autobusova, zelznicni i letecka. U lodni dopravy to nemohu potvrdit... Ale ostatni druhy dopravy bez dotaci proste nemuzou existovat. Az prijdes na to, jak to zmenit, dostanes Nobelovu cenu
|