Že se ještě vracím k terminálu LKPD. Taky jsem si pročet celou nit a je tam pár zajímavostí - snažím se o stručnost, beru to pozadu:
- teda tragéde, kde žiješ, kolečka a dráty jsou pořád a všude - a když je někde záhlaví řizené počítačem, tak kolečka a kladky jsou hned na vedlejší koleji a od první následující výhybky. Taková je realita.
- metro do Letňan je náhodou docela progres, nová výstavba sídlišť v oblasti Proseka je plná lidí, další komplexy se staví a rychle zalidňují - a dojíždění odtamtud do centra je docela horor. Bydlel jsem tam pár týdnů a po metru brečel nejmíň 4x denně. Že je konečná o stanici dál je docela častý. Zažil jsem to ve Stockholmu v r. 1969, bylo to příjemný a nikomu to nebylo divný. Kolbenova je pochopitelně poplatná době, kdy byla projektovaná, a i ty Letňany, IMHO, tak trochu počítaly s olympijským městečkem (to ale taky byl fuj porjekt!)
- výstavba čehokoliv nad 10 M je výsledkem jednání politiků (viditelných či místních) a zástupců tzv. "betonové lobby". Je pochopitelně dobré, když při tom vznikne něco užitečného (bohužel ne vždy se to povede). Kdybychom ale měli trvat na tom, že všechno, co je spojeno s úplatky, se stavět nebude, zastaví a zruší, bydleli bychom v chýších z jehličí. Mě to taky štve, ale nic s tím nenaděláme.
- stránky firmy AGA letiště jsou velice, ale velice zajímavé - i jako kronika politických ambicí některých regionů - dovolím si citovat z roku 1996 : Letiště Liberec, 1. etapa výstavby, investice 560 000 000,-, vypracováno: územní rozhodnutí (!!), dokumentace pro stavební povolení a dokumentace pro realizaci stavby. To je totiž klasika toho, co píšu v minulém odstavci - dovedete si představit dnes, že by v Liberci bylo letiště za půl miliardy (ev. za dvě, stavěla by se určitě i druhá etapa...)?
- a nakonec terminál v LKPD - proč ne, aspoň tam už je hotová RWY, kolem které je třeba mít zázemí na úrovni 21. století. Furt je to lepší, než stavět v LBC letiště jen proto, aby se půlmiliarda státních peněz prohnala něší soukromou kapsou... |
|