FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS Jeden příspěvek | Celý strom
Re: PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS   21. 4. 2006 / 22:30
A.J.Scandall   
Pročetl jsem si tenhle thread, a nutno říct, že pokud se vezme střípek z většiny odpovědí, sestaví se kompletní obraz

Předem podotýkám, že 747 jsem nelétal ani v reálu, ani na simulátoru, ale předpokládám, že v principu se to od 737 nebude moc lišit.

Na jedné straně je pravda, že klasický Go-Around se nejsnáze udělá stiskem TO/GA (+ následuje rutinní postup nezdařeného přiblížení). Ovšem má to jeden háček, a to ten, že TO/GA se dá aktivovat jen pod 2000ft na radiovýškoměru. To, co "topic-starter" má na mysli, ač to zní leckomu možná divně, se skutečně čas od času potřebuje udělat a tehdy na Boeingu skutečně nastane problém (nutno říct, že na ATR třeba ne). Opravdu může existovat situace, kdy po plném usazení v ILS je třeba z něj vylétnout. Důvodem může být zmiňované přiblížení okruhem, nebo přerušení přiblížení nad 2000ft Radio ALT, nebo (osobně jsem zažil) požadavek ATC na provedení zatáčky o 360° na finále.

Problém vzniká tím, že po usazení v ILS již není u 737 možné "vypnout" mód APP a nahradit ho jiným (kupř HDG a ALT HOLD). Je nasnadě, že problém to není pro toho, kdo již v této fázi letí ručně bez F/D, ovšem pro toho, kdo chce dále letět v autopilotu, vzniká problém. Skutečně jedním z možných postupů, byť trošku brutálních, je rozladění ILS jak psal Latom. Tehdy AP přejde do režimu CWS, a tedy lze ihned zvolit jakýkoliv jiný mód. Dalším postupem je odpojení autopilota, vyresetování obou F/D (tj. oba vypnout, tím přestane pracovat FCC, po opětovném zapnutí lze navolit módy a připnout AP). Ovšem ať tak nebo tak, je to vždycky zběsilost, mixování všech možných a nemožných tlačítek, do toho automat tahu... Skutečně za nejelegantnější řešení považuju zachovat se jako letec, vypnout autopilota, vypnout F/D aby báry nevedly pořád do ILSu, provést s letounem to, co potřebujem, a po vyřešení problému v klidu AP zase připnout. Možná mi někdo může oponovat, a to i z řad letců, že přeci ruční létání zvyšuje zátěž posádky... jenže toto je zrovna případ, kdy boj s automatizací posádku zatíží daleko více a je daleko méně elegantní. Viz ten případ, kdy nám věž nařídila na finále 06 LKPR ve 3000ft zatáčku o 360°, protože před námi letící Piper jisté letecké školy jižně od Prahy zabloudil na ILS a letěl o 60° do pryč a pak zase zpátky Tahdy jsme použili ten způsob s rozladěním ILS a práce tam je potom tolik, že prostá zatáčka v ruce je daleko, daleko snažší...

V případě přiblížení okruhem (circle-to-land) je samosebou taky možné letět to v ruce a já jsem toho propagátorem, nicméně většina evropských leteckých společností má politiku "Automatizace až za hrob", takže postup je takový, že se naletí ILS, ovšem ne pomocí módu APP, nýbrž HDG a V/S (Teď se přiznám, že nevím, jestli nemožnost vyskočení z módu platí i pro LOC. Už si nepamatuju, jestli jsme to celý kroutili v HDG, anebo jestli jsme to alespoň směrově nechali v módu LOC). Nicméně na MCP se nastaví MDA pro přiblížení okruhem, AP ji tedy zachytí, a okruh, od vybočení z localizeru až po zatáčku na finále, se kroutí v HDG.

Jinak ještě dodatek k jistým nepřesnostem co se tu vyskytly - pro úspěšné zaletění klasického Go-aroundu je absolutně nepodstatné, co je ve FMS za trať a zdali tam je postup nezdařeného přiblížení. Prostě se jen místo módu LNAV po G/A použije HDG.
 2x  
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Jiří Stavarič CSA101 Zobrazit celý strom20. 04. 06 v 23:24
PMDG 747+737 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Borek (RTV357) Zobrazit celý strom20. 04. 06 v 23:28
PMDG 747+737 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 04. 06 v 23:37
PMDG 747+737 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - pseudoMates Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 09:13
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom20. 04. 06 v 23:39
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Teflon_490 Zobrazit celý strom20. 04. 06 v 23:42
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 08:32
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Jiří Stavarič CSA101 Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 09:13
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - pseudoMates Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 09:19
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Latom Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 08:58
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Vita Zenisek Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 09:43
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Zdenek (OK-MAD) Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 11:01
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 12:11
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Gustav ( BHA576 ) Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 15:53
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 16:13
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - pseudoMates Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 19:28
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 22:39
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Teflon_490 Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 16:23
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - A.J.Scandall Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 22:30
PMDG 747 Problém znovu zapnutí autopilota po usazení v ILS - Štefan Zobrazit celý strom21. 04. 06 v 22:46
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ